رئیس پلیس راه ایلام خبر داد؛

آغاز طرح تابستانی پلیس‌ راه در ایلام

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۰:۵۷:۵۷
کد خبر: ۸۶۲۴۳۸
آغاز طرح تابستانی پلیس‌ راه در ایلام
رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: طرح تابستانی پلیس راه از اول تیرماه تا پایان شهریور ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور با مشارکت دستگاه‌های خدماتی و امداد رسان در سطح محورهای برون‌شهری آغاز شد

به گزارش برنا از ایلام ؛سرهنگ رضا همتی‌زاده روز سه شنبه اظهار داشت: در مدت اجرای این طرح، ۳۵ تیم گشتی محسوس و چهار تیم گشتی نامحسوس به صورت شبانه روز در طول محورهای استان اقدام به گشت زنی می‌کنند.

وی افزود: در این طرح با تخلفات سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، حرکات مارپیچ و عدم استفاده از کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشینان که از علل اصلی تصادفات طرح تابستانی سال گذشته بوده، برخورد جدی و بدون اغماض خواهند داشت.

سرهنگ همتی زاده یادآور شد: با توجه به نقش مهم تخلفات حادثه‌ساز در وقوع تصادفات رانندگی در مسیرهای برون شهری، چناچه رانندگانی مرتکب ۲ تخلف حادثه ساز (سبقت- سرعت- حرکات نمایشی- تجاوز از سرعت مجاز بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت- تجاوز به چپ و حرکات مارپیچ) به صورت همزمان گردد برابر بند "د"ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی وسیله نقلیه آنها به مدت ۷۲ ساعت توقیف می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به وقوع بیشتر تصادفات طرح تابستانی سال گذشته در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرهای استان این موضوع بیانگر خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده لذا توصیه می شود در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی هنگام رانندگی، وسیله نقلیه خود را در اولین پارکینگ و یا توقف گاه ایمن پارک کرده و پس از رفع خستگی و استراحت کافی به مسیر خود ادامه دهند.

رئیس پلیس راه استان افزود: با توجه به استفاده برخی از مسافران از ناوگان حمل و نقل عمومی در سفرهای تابستانی، کنترل ویژه این دسته از وسایل نقلیه در دستور کار قرار گرفته و ماموران پلیس راه استان با تخلفات خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، مینی بوس، ون، تاکسی و… با جدیت برخورد می کند.

وی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از وقوع تصادفات دلخراش رانندگی، سرعت وسایل نقلیه به وسیله دوربین های سرعت سنج ثابت و سیار رصد و چناچه راننده ای مرتکب سرعت های بحرانی (سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت نسبت به سرعت تعیین شده) شود خودروی آنها در مقابل پاسگاههای پلیس راه توقیف می‌شود.

رئیس پلیس راه استان در پایان گفت: با توجه به کوهستانی و پرپیچ و خم بودن مسیرهای مواصلاتی استان و عدم یکنواختی مسیرهای استان به دلیل عملیات عمرانی و راه سازی، رانندگان محترم با رعایت صبر و حوصله و پرهیز از هرگونه عجله و شتاب بی مورد و توجه به توصیه های پلیسی رانندگی نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز