‍ تشریح برنامه‌های پلیس راه ایلام در برنامه تلویزیونی خانواده و مسافرت

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۲۰:۲۸:۲۱
کد خبر: ۸۷۵۲۳۱
‍ تشریح برنامه‌های پلیس راه ایلام در برنامه تلویزیونی خانواده و مسافرت
رئیس پلیس راه استان ایلام با حضور در برنامه زنده تلویزیونی خانواده و مسافرت به تشریح برنامه های پلیس راه استان در فصل تابستان پرداخت.

به گزارش برنا از ایلام  ، سرهنگ"رضا همتی زاده" در این برنامه اظهار داشت:پلیس راه انتظامی استان ایلام با سرلوحه قراردادن فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی )مبنی بر حداقل اقل رساندن تصادفات جاده ای و با استفاده حداکثری از  تجهیزات و توان ، در جهت پیشگیری از تصادفات در فصل تابستان اقدام خواهد کرد.

 وی ادامه داد:در طرح تابستانی سال جاری حدود ۴۰ تیم گشتی محسوس و نامحسوس با گشت زنی در سطح محورهای مواصلاتی استان نسبت به برخورد با تخلفات رانندگان بویژه تخلفات حادثه ساز اقدام خواهند کرد.

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت:سرعت  و سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو از علت های اصلی تصادفات از ابتدای طرح تابستانی سال جاری تا کنون بوده است که نیاز است رانندگان  با رعایت سرعت مطمئنه،پرهیز از هرگونه عجله و شتاب بی مورد،عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، درآغوش گرفتن اطفال هنگام رانندگی، و عدم خوردن و آشامیدن  که موجب حواس پرتی و عدم تمرکز راننده می شود،جداً پرهیز کنند.

وی گفت:استفاده حداکثری از دوربین های کنترل سرعت ثابت و سیار،اجرای طرح های کنترل سلامت رانندگان(اخذ تست اعتیاد و الکل) ،استفاده حداکثری از سامانه سپهتن به منظور رصد کردن عملکرد رانندگان ناوگان عمومی مسافربری،توقیف خودروهای دارای سرعت های بحرانی،اجرای طرح های برخورد با تخلفات حادثه ساز و طرح های برخورد با سرنشینان اضافی وسایل نقلیه و نبستن کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشینان از برنامه های مهم پلیس راه استان ایلام در فصل تابستان به منظور مهار تصادفات است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه علت بیشتر تصادفات فصل تابستان در سال جاری و گذشته واژگونی و خروج از جاده وسائط نقلیه  ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده است،نیاز است که رانندگان  در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی در حین رانندگی در سفرهای تابستانی، حتماً در اولین توقفگاه ایمن و مطمئن توقف کرده و پس از رفع خستگی و بدست آوردن تمرکز لازم مجدداً اقدام به رانندگی  کنند.

همتی زاده تصریح کرد:رانندگان  قبل از شروع مسافرت می بایست نسبت به کنترل وضعیت فنی خودرو از لحاظ سالم بودن چراغ های خودرو،آب رادیاتور،باد لاستیک ها،روغن ترمز و برف پاک کن ها اقدام ، تا در طول مسافرت با مشکل مواجه شده و سفری خوش و ایمن را برای خود و خانوادهایشان به ارمغان بیاورند.

گفتنی است ظهر امروز روسای پلیس آگاهی و پلیس راه استان ایلام با حضور در برنامه زنده خانواده و مسافرت به بیان نقطه نظرات در خصوص نگهداری از منزل و خودرو در بحث سرقت و همچنین  تردد ایمن  در حوزه  پلیس راه پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز