معاون صنایع دستی خبر داد:

نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی با حضور ۱۰ استان در ایلام برگزار می شود

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۱۵:۵۸:۳۶
کد خبر: ۸۸۱۲۰۸
نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی با حضور ۱۰ استان در ایلام برگزار می شود
​معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از برگزاری نمایشگاه منطقه ای در استان ایلام خبر داد .

به گزارش برنا از ایلام ;نورالدین محسنی” معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی با اعلام این خبر اظهار داشت : نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی و سوغات محلی با حضور ۱۰ استان کشوردر محل پارک تفریحی چغاسبز شهر ایلام برگزار می شود.

او افزود: در این نمایشگاه، هنرمندان صنایع دستی از استان های ایلام، همدان، اصفهان ، کرمانشاه ، کردستان ، خوزستان ، گلستان ، لرستان، خراسان  رضوی ، بندرعباس و چهارمحال و بختیاری در قالب ۵۰ غرفه در راستای توسعه و ترویج صنایع دستی هر استان و آشنایی بیشتر مردم استان ایلام با صنایع دستی سایر استانها ، حضور خواهند داشت.

محسنی با بیان اینکه غرفه های این نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار صنعتگران و هنرمندان ایلامی و دیگراستانها قرار خواهند گرفت اظهار کرد : نمایشگاه صنایع دستی از ۲۰ لغایت ۲۵ مردادماه ، از ساعت ۱۷ الی ۲۳ هرروز پذیرای علاقه مندان این حوزه است. همچنین محصولات ارائه شده در این نمایشگاه با ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف به مشتریان عرضه خواهد شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، با اشاره به هدف برگزاری نمایشگاه صنایع دستی بیان کرد: این نمایشگاه به منظور تبادل تجربیات هنرمندان و صنعتگران و ایجاد بازاری برای فروش محصولات صنایع دستی، برگزار می شود.

او در خصوص برنامه های جانبی نمایشگاه صنایع دستی عنوان کرد: برگزاری برنامه فرهنگی از جمله اجرای هر روز گروه موسیقی آیینی “نیشتمان” و همچنین برپایی سیاه چادر به منظور انجام فعالیت های عشایری مختص هر استان و پخت نان و غذاهای محلی از برنامه های جانبی این نمایشگاه است.

معاون صنایع دستی  تاکید کرد: انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته نقش مهمی در جذب گردشگر و رونق صنایع دستی استان و همچنین معرفی بیشتر این صنعت در سطح ملی و جهانی دارد.

او با بیان اینکه گلیم نقش برجسته از نظر اصالت و تولید مهمترین و شاخص ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام استاشاره کرد : این محصول هولوگرام سوغات ملی دریافت کرده و به عنوان سوغات و برند اختصاصی استان ایلام به عنوان استان ابداع کننده گلیم نقش برجسته ثبت شده است و در حال حاضر ۹ هزار و ۷۰۰ صنعتگر در ۳۳ رشته صنایع دستی استان ایلام در بیش از ۱۲۰ کارگاه فعال به صورت رسمی فعالیت می کنند که بیش از نیمی از آنها در بخش تولید گلیم نقش برجسته فعال هستند.
معاون صنایع دستی گفت : گلیم ساده، جاجیم بافی، احرامی بافی، بافت سیاه چادر، پای پوش سنتی (گیوه بافی)، نمد مالی، معرق نمد، حصیربافی، چیغ یا چیت بافی، محرق، سفالگری، کاشی معرق، معرق و منبت چوب، پیکرتراشی، خراطی نقاشی روی سفال، نگارگری، طراحی سنتی، چرم سازی و سرمه دوزی از دیگر رشته های صنایع دستی ایلام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز