مدیرکل ورزش وجوانان استان ایلام:

جایگاه سمن ها در کشور مطلوب است

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۰:۰۵:۰۵
کد خبر: ۸۸۷۸۰۳
جایگاه سمن ها در کشور مطلوب است
مدیر کل ورزش وجوانان ایلام گفت: جایگاه ورتبه سمن های ورزش وجوانان استان در کشور مطلوب است .

به گزارش برنا از ایلام; مدیرکل ورزش و جوانان استان در  در دیدار روز چهار شنبه خود  با دبیران سازمان هامردم نهاد استان ، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در بین اعضای سمن ها ، فعالیت این سمن ها  را  در حوزه جوانان  بسیار پراهمیت و تاثیر گذار خواند وگفت:  همدلی و تعامل هرچه بیشتر سمن ها با اداره کل ورزش و جوانان می تواند نقش زیادی در موفقیت اهداف این حوزه داشته باشد.

اوبا اشاره به نقش آفرینی وفعالیت سمن های استان در حوزه های مختلف گفت:این تلاش و حضور همه جانبه سمن ها در عرصه های مختلف بصورت ملموس وآشکار باعث گردیده که سمن های استان رتبه خوب وقابل قبولی در کشور بدست بیاورند.

 
او گفت ;   سمن ها باید بصورت کارشناسی در بحث شناخت وبررسی چالشهای پیش رور وچگونگی مواجه با این چالشها در سطح استان به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و حل مشکلات جوانان تلاش نمایند
 
علی شائی با اشاره به شناسائی چالشهای استان گفت: خودکشی ازدواج های ناآگاهانه اعتیاد از عوامل اصلی آسیب های اجتماعی هستند که سمن باید برای کاهش این آسیب ها ومقابله با چالشهای پیش رو برنامه ریزی دقیق داشته باشند.
 
او در ادامه به نقش مراکز مشاوره ای ازدواج پرداخت وگفت: مراکزمشاوره ای که زیر نظر اداره ورزش وجوانان در استان در حوزه های ازداوج فعالیت می کنند کافی نیست واین مراکز که نقش مهمی دربحث آگاه سازی وجلوگیری ازآسیب های اجتماعی دارند باید هم در مرکز استان هم در سطح شهرستانهای استان گسترش پیدا کنند.
مدیرکل ورزش وجوانان با بیان اینکه جوان هم فرصت است وهم تهدید اظهارداشت:اگر این جوانان به نحوه احسن واصولی تربیت نشوند نه تنها فرصت برای جامعه به تهدیدی برای اجتماع تبدیل می شوند
 
او افزود: در این میان سمن ها بعنوان سازمانهای مردم نهاد با استفاده از افراد توانمند وصاحب اندیشه در حمایت از جوانان زمینه را برای تبدیل این نیروهای پر انرژی به فرصت های تاثیر گذار فراهم نمایند.
 
علی شائی با اشاره به اینکه سیاست زدگی وسیاست ورزی سمن ها را وارد مسایل حاشیه ای می کند وآنها را از مسیر اصلی واقعی دور میکند گفت:تفکر سیاسی داشته باشید واز امورات ومسائل سیاسی روز آگاهی لازم در جهت پیشبرد اموراتتان داشته باشید نه به نحویکه شمارا از مسئولیت اصلیتان دور کند . 
او به راه اندازی خانه های جوان در سال آینده در سطح شهرستانهای استان اشاره کرد وگفت: افتتاح وراه اندازی خانه جوان بصورت فیزیکی درقالب یک طرح عمرانی نمی تواند مشکلات جوانان را حل کند
 
او افزود:  به منظور جذب حداکثری جوانان در خانه­ های جوان، نیاز است تا فضای شاد و پرنشاط برای جوانان ایجاد شود و همچنین این خانه­ ها بتوانند خدماتی را به جوانان ارائه کنند که سایر دستگاه ­ها و نهادهای استان نمی‌­توانند چنین خدماتی را ارائه دهند.

او همچنین خواستار آن شد تا سمن های جوانان با همکاری با دستگاه های اجرایی در ستادهای ساماندهی امور جوانان در کل استان مطالبه گرانه پیگیر مصوبات حوزه جوانان باشند.

علی شائی یکی دیگر از نقش های مهم سمن ها را مشارکت در بهبود فرایندهای اجتماعی ذکر کرد و گفت:سمن ها باید با تقویت ارزشها و تقویت بنیان های خانواده از طریق ارایه آموزش های اثربخش زمینه ساز کاهش آسیب ها شوند

 مدیرکل ورزش وجوانان گفت: سمن ها باید در حوزه اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه وفضای مجازی نسبت به گزارش عملکرد خود وهمچنین آگاه سازی جامعه در زمینه های مختلف نقش پر رنگ تری داشته باشند

در پایان این نشست صمیمی توسط مدیر کل ورزش وجوانان استان ایلام با اهداء هدیه ولوح تقدیر از سمن های ورزش وجوانان تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز