استاندار ایلام:

حمل کلیه داروهای کدئین دار در عراق جرم است

۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۰۹:۴۵:۴۲
کد خبر: ۹۰۴۴۰۹
حمل کلیه داروهای کدئین دار در عراق جرم است
استاندار ایلام : زائران اربعین از حمل هر گونه داروی کدئین‌دار خودداری کنند زیرا بر اساس قانون کشور عراق بعنوان مواد مخدر محسوب ومورد مجازات قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام ، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام اظهار کرد: قانون مجازات حمل مواد مخدر در کشور عراق بسیار سنگین است و باید برای پیشگیری از چنین مشکلاتی اطلاع رسانی بصورت گسترده صورت گیرد چرا که مسئولان استان و کشور در صورت دستگیری چنین افرادی هیچگونه مسئولیت و اختیاری ندارند.

وی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از ایجاد هرگونه مشکل برای زائران اربعین باید از طریق رسانه‌ها بخصوص رسانه ملی در خصوص حمل داروهای غیرمجاز اطلاع‌رسانی شود.

استاندار ایلام افزود: امکانات اکتشافی و بازرسی در مرز مهران افزایش یافته است با این وجود باید با همراهی دستگاه‌ها، اجازه عبور مواد مخدر بخصوص داروهای مخدر از مرز داده نشود.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول باید در خصوص کشفیات به شدت عمل کنند، تاکید کرد: باید با بازرسی‌های شدید مسیر برای خروج این افراد بسته شده و حتی در این بازه زمانی به منظور جلوگیری از خروج داروی مخدر متادون، توزیع آنها در استان محدود شود.

وی با بیان اینکه آبروی نظام باید حفظ شود، افزود: اعتبار استان و مرز مهران نیز باید افزایش یابد و با تدابیر لازم، امنیت برای تک تک زائران در اجتماع بزرگ اربعین تامین شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: اربعین هر سال مشکلات خاص خود را دارد و بنابر شرایط با مشکلاتی از جمله تردد غیرمجاز زوار، سیل و مسائل مربوط به آن و ورود بدون هماهنگی هزاران ماشین کاپوتاژ دار بدون هماهنگی به مرز و تراکم بیش از حد زوار روبرو بودیم که به نحو خوبی مدیریت شدند.

وی یادآور شد: امسال با توجه به ثبت نام سه میلیون نفر در سامانه سماح پیش‌بینی می‌شود بیش از پنج میلیون نفر از مرز مهران تردد داشته باشیم که باید برای برقراری امنیت در ابعاد گسترده با همکاری همه دستگاه‌ها تلاش شود.

به گفته وی، امسال تحولات خوبی در پروژه های زیرساختی اربعین از جمله آسفالت کنارگذر غربی، زیرگذر، احداث سکوها، سرویس‌های بهداشتی و تفکیک مسیر پایانه برکت از مسیر پل زائر به مهران صورت گرفته است.

سلیمانی دشتکی در خصوص مرز چیلات نیز گفت: این مرز همه مراحل افتتاح آن در سطح ملی طی شده است و در سفر آینده وزیر کشور به عراق و دیدار با وزرای آن کشور، این موضوع مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

 

نظر شما