استاندار ایلام:

رکورد تردد زوار از مرز مهران برای چندمین روز متوالی شکست

۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۱۶:۲۸:۰۱
کد خبر: ۹۰۶۹۸۴
رکورد تردد زوار از مرز مهران برای چندمین روز متوالی شکست
استاندارایلام از افزایش ۱۰ برابری تردد زوار از مرز مهران در یک روز خبر داد.

به گزارش برنا از ایلام؛  ایلام قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز جمعه ۱۲ مهر ماه از تردد بیش از ۵۶ هزار نفر در یک روز از مرز مهران خبر داد و گفت: از ابتدا تا انتهای روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه مصادف با چهارمین روز از ماه صفر بیش از ۵۶ هزار و ۷۲۱ نفر از مرز بین المللی مهران تردد کرده اند که این آمار در نوع خود نسبت به مدت مشابه بی سابقه بوده و بیش از ۱۰ برابر افزایش را نشان می دهد. 

وی در ادامه به آمار خروج زوار ایرانی در چهار روز اول ماه صفر اشاره کرد و گفت: جمع کل خروج زوار از مرز مهران در این چهار روز ۱۰۵ هزار و ۵۶۳ نفر بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ که ۲۰ هزار و ۵۵۵ نفر بوده، رشدی ۵ برابری داشته است.

وی ادامه داد: در حالیکه جمع کل ورود زوار از مرز مهران در این چهار روز به ۳۰ هزار و ۵۳۳ نفر رسیده، این میزان در مدت مشابه سال ۹۷ که ۴ هزار و ۹۵۵ نفر بوده، رشدی ۶ برابری داشته است. 

استاندار ایلام در ادامه به مجموع تردد زوار در چهار روز اول ماه صفر از مرز مهران اشاره کرد و گفت: جمع کل تردد زوار در چهار روز اول ماه صفر از مرز مهران در سال ۹۷ عدد ۲۵ هزار و ۵۱۰ نفر را نشان می دهد این در حالی است که این میزان امسال به ۱۳۵ هزار و ۹۱۶ نفر رسیده است و رشدی بیش از ۵ برابر داشته است.

وی در پایان علل افزایش این حجم تردد زوار از مرز مهران را علاوه بر مزایای این مرز از جمله نزدیکی و آماده بودن زیرساخت ها، عواملی چون امنیت بالای مرز عنوان کرد و گفت: حتی اوضاع و احوالات داخلی عراق در چند روز گذشته هم تاثیری در تردد روان و امن از مرز بین‌المللی «مهران» نداشته است.

سلیمانی دشتکی در پایان تاکید کرد: علی رغم افزایش قابل توجه زوار در مرز مهران، تمهیدات لازم جهت ارائه خدمات و ایجاد یک تردد سالم، امن و روان اتخاذ شده است.

 

نظر شما