استاندارایلام در گفتگو با شبکه بین المللی خبر:

استقبال از مرز مهران در اربعین امسال بی سابقه است/شهر مهران به شهر پارکینگ ها مبدل شده است/در مرز مهران مشکل خاصی نداریم

۱۳۹۸/۰۷/۱۹ - ۱۱:۵۸:۲۹
کد خبر: ۹۱۰۱۳۲
استقبال از مرز مهران در اربعین امسال بی سابقه است/شهر مهران به شهر پارکینگ ها مبدل شده است/در مرز مهران مشکل خاصی نداریم
استانداری ایلام در گفتگو با برنامه تیتر امشب از شبکه بین المللی خبر به آخرین وضعیت اربعین در استان ایلام پرداخت و گفت: علی رغم اینکه تردد زوار در مرز بینالمللی مهران نسبت به گذشته ۳ و نیم برابر شده است اما ترافیک روان است و تردد زوار به سهولت در حال انجام است

به گزارش برنا از ایلام ؛قاسم سلیمانی دشتکی افزود : مرز مهران اصلی ترین، شلوغ ترین و پرتردد ترین مرز کشور است بطوریکه در ایام اربعین بیش از ۶۰ درصد زوار کشور از این مرز تردد می کنند.

رئیس ستاد اربعین استان از کنترل مسیرهای اربعین استان گفت و تصریح نمود: مسیرهای اربعین استان را تا کیلومترها آن طرف تر و در خارج از مرزهای استان تا مرز مهران پایش و کنترل می کنیم. 

وی شهر مهران را شهر پارکینگ ها عنوان کرد و گفت: بیش از ۶۰ درصد زوار با ماشین های شخصی به مرز مهران آمده اند و با توجه به زیرساخت های در نظر گرفته شده مشکل خاصی برای پارکینگ خودرو ها تا ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار خودرو وجود ندارد.

استاندار ایلام با اشاره به این موضوع که در چند روز گذشته به خاطر ترکم چند برابری جمعیت با مشکل آب آشامیدنی مواجه بودیم، گفت: خوشبختانه با کمک مردم، بنیادها و نهادهای مختلف این مشکل حل شد.

وی در ادامه زیرساخت های آن طرف مرز را برای جوابگویی این حجم عظیم جمعیت ناکافی دانست و گفت: به همین خاطر قسمتی از کمک و خدمات را به زوار در آن طرف مرز اختصاص داده ایم.

سلیمانی دشتکی با اشاره به این مهم که در موج برگشت زوار تراکم جمعیت در یک بازه زمانی کوتاه تر به مراتب بیشتر است و پیش بینی می شود در این مرحله پیک تردد بالای ۳۵۰ هزار نفر باشد، تاکید کرد: در مسیر برگشت زوار به شدت نیازمند همکاری ارگان ها و نهادهای مختلف به ویژه وزارت راه و شهرسازی در بحث حمل و نقل هستیم.

وی افزود: در مرحله برگشت برای انتقال زوار به ۳ هزار اتوبوس نیاز داریم.

 

نظر شما