نماینده مردم ایلام در مجلس:

هیچ بهانه‌ای توجیه‌گر تجاوز ترکیه به سوریه نیست

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۰:۱۱:۴۳
کد خبر: ۹۱۰۹۵۸
هیچ بهانه‌ای توجیه‌گر تجاوز ترکیه به سوریه نیست
نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: هیچکس نمی‌تواند با هیچ بهانه‌ای توجیه گر تجاوز وحشتناک ترکیه به سوریه در این مقیاس وسیع باشد

به گزارش برنا از ایلام ؛سلام امینی در خصوص حمله ترکیه به کُردهای ساکن شمال سوریه، اظهار داشت: امروز با تاسف فروان شاهد سیاست زدگی اردوغان و یک بام و دو هوا بودن او در میدان سیاست هستیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با  بیان اینکه 6سال است پدیده شوم نوظهور و نامبارک داعش با تفکر آمریکا و صهیونیست و هزینه عربستان و امارات برمنطقه خاورمیانه سایه افکنده، به‌ گونه ای که منطقه یکی از خونبارترین دوران سیاه را بویژه در منطقه سوریه و عراق  شاهد بوده است، اما به لطف خداوند متعال و تلاش جوانان منطقه و پشتیبانی مستشاری ایران این پدیده ی شوم، در عراق نابود شد و در سوریه نفس های آخر را می‌کشد.

وی افزود: در چنین شرایطی کشورهای منطقه و بویژه کشورهایی که همسایه مناطق داعش زده هستند باید بیش از پیش یارای مردم مظلوم منطقه باشند و کمک کنند تا ثبات به منطقه بازگردد و مردم نفس راحتی بکشند.

امینی ادامه داد: با این حال اردوغان که بخاطر جمع آوری رای و ایجاد محبوبیت، یک روز در مقابل سران صهیونیستی قد علم می‌کند و روز دیگری در سازمان ملل نقشه توسعه یافته اشغال گری های صهیونیست ها را به جهانیان نشان می‌دهد و دنبال محبوبیت منطقه‌ای و جهانی است این روزها مرحله جدیدی از تجاوزش را به شمال سوریه و مناطق کردنشین با سلاح های سبک و سنگین آغاز کرده و باعث به خاک و خون کشیده شدن صدها نفر زن و کودک بی پناه  و آواره شدن ده ها هزار نفر از خانه و کاشانه‌ی آبا و اجدادی شان در آستانه فصل سرما شده است.

اردوغان باید بداند که این کار با ادعاهای قبلی وی یعنی رهبری جهان اسلام به خیال خودش در تناقض آشکار است و به نوعی در راستای سیاست های آمریکا و صهیونیسم و خوش خدمتی به آنان است.

 

نظر شما