استاندار ایلام:

در مسیر برگشت زوار به ۳ هزار و ۵۰۰ اتوبوس نیاز داریم

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۳:۳۰:۳۷
کد خبر: ۹۱۱۶۴۷
در مسیر برگشت زوار به ۳ هزار و ۵۰۰  اتوبوس نیاز داریم
استاندارایلام:در مسیر برگشت زوار مهران به ۳ هزار و ۵۰۰ اتوبوس نیاز داریم

به گزارش برنا از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست ستاد مرکزی استان که با حضور دکتر ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین کشور و دبیر و مسئولان کمیته های ستاد مرکزی اربعین کشور، معاون وزیر و رئیس حمل و نقل جاده ای کشور و دیگر مسئولان کشوری و استانی برگزار شد ضمن پیش بینی این مهم که  پیک برگشت زوار از مرز مهران به ۳۵۰ هزار نفر می برسید، گفت: برای موج برگشت زوار به ۳ هزار و ۵۰۰  اتوبوس در مسیر برگشت نیاز داریم.

استاندار ایلام با اشاره به این مطلب که نبایست زوار را مجبور کنیم اول به استان های همسایه بروند و بعد به مقصد، اضافه کرد: بگذارید این امر اختیاری باشد و تلاش و سعی این است که اتوبوس برای تمام مسیرها از طریق وزارت راه و شهرسازی فراهم کنیم.

وی ادامه داد: اگر زوار به استان های همجوار انتقال داده شوند بایست امکانات حمل و نقل همچون استفاه از خط ریلی و راه آهن برای آنها در نظر گرفته شود.

رییس ستاد اربعین استان با اشاره به این موضوع که هزینه های زیادی برای زیرساخت های اربعین استان انجام شده است گفت: مسیر پایانه برکت جداشده است، از تونل قلاجه  تا شباب، ایلام به مهران ، زیرساخت های مهران،  و ... ملکشاهی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در این شرایط سخت هزینه شده  و تلاش دولت و نظام در این راستا بی نظیر بوده است. 

وی در ادامه پیش بینی کر پد که در ۱۰ روز آینده حدود ۲ و نیم میلیون نفر از استان ما تردد خواهند داشت، اضافه کرد: در پیک برگشت قسمت اعظم زوار از این مسیر باز خواهند گشت.

وی افزود: ما اکنون بالای ۶۰ درصد تردد زوار را داریم و در مسیر برگشت به بالای ۶۵ درصد خواهیم رسید.

سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: روزانه در مرز مهران حدود یک میلیون وعده ی غذایی، صبجانه، نهار و شام و روزانه ۲ میلیون آب معدنی مصرف و نیاز خواهیم داریم.

وی ادامه داد: کمک های خوبی از وزارت نیرو، بنیاد مستضعفان و خیرین جمع شده است و عددی بالای ۲۰ میلیون بطری آب جمع آوری شده است و ذخیره سازی آب معدنی در دستور کار است. 

استاندار ایلام در ادامه خواستار اطلاع رسانی مسیر های تردد به پایانه برکت و یا پارکینگ اربعین شد و گفت: در موج برگشت موکب ها از ۱۸ صفر  تا ۲۴ صفر بایست بسیار قوی تر عمل کنند تا بتوانیم پاسخگوی حجم بالای زوار عزیز را داشته باشیم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز