مدیرکل میراث فرهنگی ایلام خبر داد؛

اسکان بیش از ۱۱ هزار گردشگر در اقامتگاه های بوم گردی ایلام

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۶:۲۰:۴۳
کد خبر: ۹۳۱۱۰۹
اسکان بیش از ۱۱ هزار گردشگر در اقامتگاه های بوم گردی ایلام
مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از اسکان بیش از ۱۱ هزار گردشگر داخلی و خارجی در اقامتگاه های بوم گردی استان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام ؛  ، عبدالمالک شنبه زاده  با اعلام این خبر اظهار کرد :  در حال حاضر ۲۴ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان فعال هستند که در تمام فصول سال بویژه درایام نوروز پذیرای گردشگران داخلی و خارجی هستند که در ۸ ماهه نخست امسال بیش از ۱۱ هزار گردشگر را اسکان داده اند .

او اقامتگاه های بوم گردی را یکی از ظرفیت های مهم حوزه گردشگری استان دانست و گفت: اقامتگاه های بوم گردی می توانند نقش عمده ای را در جذب گردشگر ایفا کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ایلام تصریح کرد :  از فعالیت های جانبی در اقامتگاه های بوم گردی می توان به آشنایی گردشگران با آثار و جاذبه های تاریخی – فرهنگی و طبیعی، معرفی و فروش صنایع دستی و سوغات محلی و ارائه غذاهای سنتی و اجرای بازیهای بومی و محلی اشاره کرد .

او همچنین از وجود ۱۰ روستای هدف گردشگری در استان اشاره کرد و افزود : «تعداد قابل توجهی از گردشگران ، روستاها و محیط طبیعی را برای تفریح ، گذراندن اوقات فراغت و اقامت انتخاب می کنند که خوشبختانه اقامتگاه های بوم گردی به دلیل معماری خاص و ارائه برنامه هایی از جمله تهیه غذای سنتی از سوی مردم روستاهای هدف گردشگری برای میهمانان و گردشگران جذاب است.

 

نظر شما