رئیس پلیس راه ایلام؛

سطح جاده ها لغزنده است، رانندگان احتیاط کنند

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۸:۰۴:۳۷
کد خبر: ۹۳۳۲۱۲
سطح جاده ها لغزنده است، رانندگان احتیاط کنند
رئیس پلیس راه استان ایلام گفت : در کلیه محورهای مواصلاتی استان شاهد بارش نزولات آسمانی هستیم و در این حالت رانندگان باید شرایط حاکم بر جاده توجه کنند و احتیاط در رانندگی را لازمه کار خود بدانند.

سرهنگ" رضا همتی زاده "درگفت وگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: : با افزایش برودت هوا اکثر ارتفاعات استان دچار مه گرفتگی شدید شده و رانندگان در هوای مه آلود باید چراغ های خودرو را روشن نموده و با فاصله طولی مناسب با خودروها رانندگی کنند.

او ادامه داد: اولین عکس العمل در مواجه با شرایط آب و هوایی یا شرایط غیر معمول دیگر برای راننده ، کاهش سرعت خودرو است و راننده باید  سرعت خودرو را با شرایط محیطی  تطبیق دهد .

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: : در صورتی که آب در سطح جاده ها و معابر جاری شده باشد راننده نباید با سرعت وارد آن شود زیرا آب موجود میان جاده و لاستیک قرار می گیرد و اصطکاک خودرو و جاده را به صفر نزدیک می کند و در این حالت خودرو روی قشری از آب حرکت کرده و احتمال واژگونی شدن خودرو بوجود می آید.

سرهنگ همتی زاده تصریح کرد: رانندگانی تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند تا در صورت لزوم از آن استفاده کنند.

رئیس پلیس راه استان در پایان گفت : رعایت سرعت مطمئنه و رانندگی با صبر و حوصله می تواند از عوامل پیشگیری از وقوع تصادفات رانندگی جلوگیری کند .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز