مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام خبر داد؛

ورود ۲ میلیون و ۶۱۲ هزار گردشگر ایرانی از مرز بین المللی مهران به کشور

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۰:۰۱:۵۶
کد خبر: ۹۳۳۹۸۶
ورود ۲ میلیون و ۶۱۲ هزار گردشگر ایرانی از مرز بین المللی مهران به کشور
مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از تردد و ورود گردشگران و مسافران ایرانی در ایام ویژه سال از مرز بین المللی مهران خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام ، عبدالمالک شنبه زاده بااعلام این خبر اظهار کرد :  طی هشت ماه نخست سال ‌جاری ۲میلیون و ۶۱۲ هزار گردشگر و زائر به ویژه در ایام اربعین از مرز بین المللی مهران وارد کشور شدند .

او افزود: وجود جاذبه‌های گردشگری، آثار تاریخی شاخص و ده‌ها اثر فاخر فرهنگی تاریخی موجب شده تا استان ایلام به یکی از مستعدترین استان‌های کشور برای ورود مسافران و گردشگران به ویژه در قالب تورهای گردشگری برای جذب گردشگران داخلی و خارجی شناخته شود 

او گفت : حضور گردشگران در استان علاوه بر معرفی جاذبه های تاریخی و صنایع دستی سود آوری را نیز برای بخش خصوص به همراه خواهد داشت.

او تصریح کرد: برای رشد و توسعه استان بها دادن به صنعت گردشگری ضروری است زیرا این رشد و توسعه موجب ایجاد شغل برای مردم، ترویج آگاهی فرهنگی، کمک به حفظ سنت‌ها و فرهنگ‌های محلی و توسعه زیرساخت‌های ایلام را فراهم می‌آورد. 

شنبه زاده گفت :  استان ایلام با داشتن طبیعت زیبا، سرسبز، چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد و جاذبه‌های طبیعی متنوع و ارزشمند با تلاش، رایزنی و فراهم آوردن امکانات زیرساختی می‌تواند از این لحاظ یکی از قطب‌های اکو توریسم در غرب کشور شود و این استان به‌عنوان بخشی از سرزمین پهناور ایران‌، سابقه‌ تاریخی درخشان توسعه خود را با جذب گردشگران به منصه ظهور برساند که در این راستا ورود گردشگران در قالب تور به استان ایلام آغازی برای توسعه ایلام است. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز