رئیس پلیس راهوار ایلام؛

جزای نقدی ۱۰تا ۲۰ میلیون ریالی در انتظار رانندگان فاقد گواهینامه رانندگی

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۴:۰۱:۴۵
کد خبر: ۹۳۴۱۸۰
جزای نقدی ۱۰تا ۲۰ میلیون ریالی در انتظار رانندگان فاقد گواهینامه رانندگی
رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی استان گفت :براساس ماده 490 قانون مجازات اسلامی ، هر کس بدون گواهینامه متناسب به رانندگی یا تصدی وسایل نقلیه موتوری یا ماشین آلات کشاورزی،عمرانی و صنعتی که به موجب مقررات مستلزم داشتن گواهینامه است، اقدام کند به جزای نقدی درجه هفت(10تا 20میلیون ریال) محکوم می شود.

سرهنگ "ابوالفضل کهزادی درگفتگو با خبرنگار برنا در ایلام اظهارداشت: رانندگی یکی از مسائل مورد علاقه و جذاب برای کودکان کم سن و نوجوانان است که به سن قانونی نرسیده اند و همیشه درصدد فرصت برای عمل نمودن به خواسته ها و علاقه های خود می باشند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه هرگونه آموزش رانندگی باید صرفا از طریق خودروهای ویژه آموزش که دارای امکانات و علائم مشخصه است انجام شود، افزود: برخی از شهروندان با در اختیار گذاشتن خودرو به  افراد فاقد گواهینامه در مکان های خلوت به آموزش آنان می پردازند که این روش آموزش نادرست بوده و علاوه بر ایجاد فضای تهدید و نا امنی برای خود و دیگران ،بدآموزی و بی توجهی به قانون و مقررات را به همراه دارد.

وی خاطر نشان کرد:براساس تبصره ماده فوق چنانچه دارنده وسیله نقلیه با علم و اطلاع از اینکه دیگری فاقد گواهینامه رانندگی متناسب موضوع این ماده می باشد، وسیله نقلیه موتوری را در اختیار دیگری قرار داده و یا دستور یا اجازه استفاده از آن را بدهد و وی نیز باوسیله نقلیه مذکور مبادرت به رانندگی کند مشمول مجازات مذکور در این ماده می شود.

سرهنگ کهزادی تصریح کرد: براساس  ماده 490 قانون  مجازات اسلامی ، هر کس بدون گواهینامه متناسب به رانندگی یا تصدی وسایل نقلیه موتوری یا ماشین آلات کشاورزی،عمرانی و صنعتی که به موجب مقررات مستلزم داشتن گواهینامه است، اقدام کند، به جزای نقدی درجه هفت(10تا 20میلیون ریال) محکوم می شود.

رئیس پلیس راهور استان در پایان گفت: در 8 ماهه نخست سال جاری بیش از هزار راننده به علت نداشتن پروانه رانندگی جهت اعمال قانون به دادسرا معرفی که از این تعداد 75 درصد مرد و مابقی زنان بودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز