مدیرکل گمرکات ایلام خبر داد؛

افزایش ۳۵ درصدی تردد کامیون از مرز مهران

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۱۴:۴۴:۲۹
کد خبر: ۹۳۴۷۱۰
افزایش ۳۵ درصدی تردد کامیون از مرز مهران
مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: تردد کامیون از مرز مهران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته که نشان‌ دهنده رونق تجارت در این مرز مهم است

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام ؛روح‌الله غلامی اظهار داشت : در این مدت بیش از ۷۱ هزار کامیون حامل کالاهای صادراتی به گمرک ایلام وارد شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی میزان کالاهای صادراتی از مرز مهران را یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: این میزان کالای صادراتی به عراق از لحاط حجمی نیز افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: این میزان کالا به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون دلار از استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۵ درصد افزایش داشته است.

غلامی با بیان اینکه مهران یکی از امن‌ترین و در دسترس‌ترین مرزهای کشور است، تاکید کرد: در حال حاضر تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی به مرز مهران به صورت عادی در جریان است و کالاها در محوطه گمرک ترخیص و سپس توسط کامیون‌های عراقی بارگیری می‌شوند.

وی از احداث دیوار بتنی در ورودی گمرک مهران خبر داد و گفت: احداث این دیوار در جهت ساماندهی و کنترل هرچه بهتر ورود و خروج وسایل نقلیه حامل کالاهای صادراتی به مرز مهران است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز