معاون استاندار ایلام;

مرز مهران برای تردد اتباع خارجی باز است

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۱۳:۳۳:۲۷
کد خبر: ۹۳۸۲۶۰
مرز مهران برای تردد اتباع خارجی باز است
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: مرز مهران برای تردد اتباع خارجی کشورهای مختلف به کشور عراق باز است و هیچ منعی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش برنا از ایلام :محمد نوذری گفت: تردد اتباع خارجی در قالب کاروانی یا انفرادی برای سفر به عراق از مرز مهران مجاز است.

وی افزود: مراوده های تجاری و بازرگانی از مرز مهران با بازرگانان عراق به قوت خود باقی است هرچند از ورود کامیون های ترانزیتی و کاپوتاژ ایرانی به داخل خاک عراق ممانعت می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه مشکل از وضعیت ناامن عراق است، تاکید کرد: بجز سفرهای بسیار ضروری و مهم با توجه به شرایط ناامن عراق از سفر اتباع ایرانی به این کشور جلوگیری می شود.

نوذری اضافه کرد: از طرف ایران هیچ مشکلی برای تردد جود ندارد اما عراق در وضعیت نابسامانی برای پذیرش زائران قرار دارد.

وی گفت: تا اطلاع بعدی و آرام شدن تنش های موجود درکشور عراق، این کشور آمادگی پذیرش زائران و تامین امنیت آنها را ندارد بنابراین زائران سفر به عراق را تا اطلاع بعدی به تاخیر انداخته و از حضور در مرز مهران خودداری کنند.

معاون سیاسی امنتی استاندار ایلام تاکید کرد: هم اکنون بیشتر نقاط عراق از جمله شهرهای مذهبی این کشور نظیر کربلا و نجف به علت ناآرامی ها در وضعیت تنش زایی قرار دارند.

شهر مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی، مهمترین و اصلی‌ترین مسیر تردد خودروهای شخصی، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات عراق است.

تردد زائران از مرز مهران از حدود یک ماه گذشته تا کنون بدلیل ناآرامی های کشور عراق با اختلال مواجه شده است.

پیش از این وزارت امور خارجه در توصیه مسافرتی برای سفر هموطنان به عراق از زائران عتبات عالیات خواست تا اطلاع ثانوی برنامه سفر خود به عراق را به تعویق اندازند.

 

نظر شما