امیر سرتیپ جعفری؛

فتح میمک از افتخارات هشت سال دفاع مقدس بود

۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۱۴:۳۶:۵۷
کد خبر: ۹۳۹۳۵۴
فتح میمک از افتخارات هشت سال دفاع مقدس بود
عملیات میمگ یکی از عملیات های پیچیده ویکی از بزرگترین پیروزی های جنگ هشت ساله بود که تمام معادلات صدام رابه هم ریخت.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام؛ امیر کیومرث جعفری معاونت هماهنگ کننده ،ارشدنظامی ارتش درغرب کشوردر جلسه هماهنگی سالروز فتح میمگ که در شهر سرابله برگزارگردید اظهار داشت؛ یکی از عملیات های پیچیده وبی نظیر تاریخ هشت ساله جنگ تحمیلی عملیات فتح میمک بود که با همکاری وفداکاری ایل غیور خزل ونیروهای مردمی به پیروزی رسید.

او افزود؛ در جنگ تحمیلی اولین منطقه ای که توسط ارتش بعثی تصرف گردید منطقه عملیاتی میمک بود و دشمن بعنوان بزرگترین پیروزی روی این عملیات مانور داد.

معاونت هماهنگ کننده ،ارشدنظامی ارتش درغرب کشور گفت: فتح میمک در 19 دی ماه سال 59 در حالی صورت گرفت که تصرف درازمدت میمک به دست عراق در طول جنگ می توانست تبعات زیان بار و خطرناکی را به ایران تحمیل کند و با این پیروزی شیرازه معادلات جنگی و سیاسی صدام به هم ریخت.

  اوافزود: اما فتح میمک در همان ماه های ابتدایی جنگ تحمیلی توسط رزمندگان  ایرانی در واقع سرآغازی برای شکست های بعدی عراق فراهم کرد و باعث تزلزل در اراده نیروهای عراقی و اهداف صدامیان و حامیان آنها شد

امیر جعفری با اشاره به وحدت وهمدلی تمامی ایلات وقبایل ایلام در طول جنگ تحمیلی گفت:فتح میگ که از افتخارات بزرگ دفاع مقدس  بود،  بعنوان یک پیروزی ماندگار بنام مردم استان ایلام ثبت گردیده است.

 

نظر شما