برپایی سفره یلدا در نمایشگاه صنایع دستی ایلام

۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۱۴:۵۵:۰۰
کد خبر: ۹۳۹۳۷۸
برپایی سفره یلدا در نمایشگاه صنایع دستی ایلام
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از برپایی سفره یلدا در محل نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی شهر ایلام خبر داد

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام ،  نورالدین  با اعلام این خبر اظهار کرد :  یکی از سنت های کهن و باستانی ایرانیان که در میان خانواده های ایرانی اهمیت زیادی دارد و ایرانیان هر ساله این سنت دیرینه را زنده نگه می دارند شب یلدا است.  

او بیان کرد: با توجه به اهمیت این شب و به منظور زنده نگه داشتن آیین های باستانی شب یلدا و برای زنده نگه داشتن این سنت دیرینه امشب در محل نمایشگاه صنایع دستی واقع در خیابان طالقانی شهر ایلام سفره ای با رنگ و بوی یلدایی و سنتی بر پا می شود . »

محسنی به آداب و رسومات محلی ایلام در شب یلدا اشاره کرد و گفت :  یکی از آداب مردم ایلام در شب یلدا فال گرفتن از کتاب حافظ مرسوم است، همچنین حاضران با انتخاب و شکستن گردو از روی پوکی و یا پُری آن، آینده‌گویی می‌کنند.

او ادامه د اد : زنان ایلامی در این شب شیرینی خانگی پخته و میوه‌هایی که نشانه برکت هستند، مانند انار، هندوانه و انواع آجیل و خشکبارهای دیگر از جمله شیرینی های محلی شامل بژی برساق، گنمه شیره (گندم برشته همراه با شیر)، کله کنجی، حلوای بگل را برای دور هم جمع شدن آماده می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز