رییس جهاد دانشگاهی خبر داد:

کسب واحد برتر توسط مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ایلام

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۱۰:۳۹:۱۲
کد خبر: ۹۴۲۰۴۲
کسب واحد برتر توسط مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ایلام
رییس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام گفت: مرکز تحقیقاتی و فناوری گیاهان دارویی گرمسیری جهاد دانشگاهی ایلام واحد برتر کشور شد

به گزارش خبرگزاری برنا از  ایلام؛ سید غلامرضا حسینی با بیان اینکه مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی گرمسیری اولین مجتمع در زمینه گیاهان گرمسیری در کشور است افزود: این مجتمع  در مساحتی ۳۵ هکتار راه‌اندازی شده و مرکزی تحقیقاتی، تجاری و پژوهشی است و به نوعی یک زیست‌بوم محسوب می‌شود.

وی تغییر الگوی کشت کاشت گیاهان زراعی و باغی مقاوم به شرایط گرمسیری، راه‌اندازی و ایجاد باغ گیاهان گرمسیری، شناسایی و ارزیابی گونه‌های ارزشمند گیاهان دارویی، تولید نشاء و قلمه گیاهان دارویی، اهلی سازی و جلوگیری از انقراض گونه‌های بومی، بهینه‌سازی کشت و تولید گیاهان دارویی به منظور استخراج ماده موثره  از جمله اهداف احداث این مجتمع عنوان کرد.

رییس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام گفت: بهینه‌سازی مصرف آب با روش‌های مختلف در این مجتمع مد نظر است و به این منظور ۲۱ هکتار از اراضی تحت پوشش آبیاری نوین سنترپیوت و مابقی به روش آبیاری نوارتیپ و بارانی خواهد بود.

حسینی  با بیان اینکه این مجتمع به منظور حفظ منابع آبی، افزایش سود کشاورزان، ایجاد صنایع تکمیلی و تبدیلی، فروش و حتی صادرات گیاهان دارویی فعالیت می‌کند یادآور شد: راه اندازی این مجتمع فرصت‌های شغلی مناسبی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند و به تثبیت جمعیت روستایی در شهرستان دهلران و مخصوصا بخش موسیان و دهستان‌های این بخش کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: فعالیت این مجتمع در فاز اول با تمرکز بر کشت گونه‌های دارویی چای ترش، کینوا، آلوئه ورا و گیاهان زراعی آغاز می‌شود و در آینده بسته به نیاز بازار در کشت، تولید و فرآوری گیاهان دارویی استان تنوع ایجاد خواهد شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز