استاندار ایلام:

ریشه کنی بی سوادی نبایست اینقدر کش داده شود

۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۱۵:۲۵:۱۹
کد خبر: ۹۴۴۳۵۸
ریشه کنی بی سوادی نبایست اینقدر کش داده شود
استاندار ایلام گفت ؛متولیان امر بایست سازوکار مشخصی برای این بحث پیدا کنند، البته مجموعه نهضت سوادآموزی استان فعال است و من تشکر می کنم اما بحث این است که پدیده بی سوادی بایست جمع شود.

به گزارش برنا از ایلام ، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام صبح امروز چهارشنبه ۱۱ دیماه در نشست شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سواد آموزی استان که با حضور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی نهضت سوادآموزی کشور برگزار شد ضمن انتقاد از تداوم نرخ بی سوادی در کشور گفت: ریشه کنی بی سوادی نبایست اینقدر کش داده شود!

وی با طرح این موضوع که نهضت سوادآموزی سالهاست ادامه دارد اما هنوز بحث مبارزه با بی سوادی پابرجاست، افزود: سئوال این است چرا بعد از سالها هنوز نتوانسته ایم بی سوادی را ریشه کن کنیم!

استاندار ایلام با اشاره به این مهم که برای سواد آموزی بایست از روش ها و متدهای استاندارد شده استفاده شود، ادامه داد: مفهوم یادگیری اگر با تکرار و عمل همراه نباشد بی فایده است و علی رغم اینکه سواد آموز حتی مدرکی بگیرد اما چون تکرار و تمرین و در عمل آن را بکار نبسته عملا در سطح سواد او اتفاقی نیافتاده است. 

وی در ادامه خواستار راستی آزمایی آمارگیری نرخ سواد در جامعه شد و گفت: پیشنهاد می شود که شهرها و هر روستاها، منطقه بندی شود و فارغ از آماری که متعلق به سه چهار سال پیش است نرخ واقعی باسوادی را به روز و پیدا کنیم. 

وی افزود: متولیان امر بایست سازوکار مشخصی برای این بحث پیدا کنند، البته مجموعه نهضت سوادآموزی استان فعال است و من تشکر می کنم اما بحث این است که پدیده بی سوادی بایست جمع شود!

استاندار ایلام با تاکید بر این مهم که آنچه که تمام شدنی نیست تحصیل و علم آموزی است نه بی سوادی، اضافه کرد: فلسفه اصلی نهضت سواد آموزی هم ریشه کنی بی سوادی در جامعه است. 

وی در ادامه خواستار پرهیز از موازی کاری در بحث نهضت سوادآموزی شد و گفت: چه اصراری هست که افرادی مدرک تحصیلی گرفته اند و با سواد شده اند را دوبار سر کلاس ها جزو آمار بیاوریم.

سلیمانی دشتکی در پایان هدف و رسالت نهضت سواد آموزی را ریشه کنی بی سوادی بجای مانده از دوران طاغوت عنوان کرد و گفت: در جهت ریشه کن کردن بی سوادی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز