استاندار ایلام خبر داد:

ایلام رتبه اول شاخص امنیت سرمایه گذاری در کشور

۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۰۸:۰۴:۳۴
کد خبر: ۹۴۶۲۷۷
ایلام رتبه اول شاخص امنیت سرمایه گذاری در کشور
استاندار ایلام از رتبه اول استان در شاخص امنیت سرمایه گذاری در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام سلیمانی دشتکی استاندار ایلام  گفت: بنابر آخرین گزارش مرکز پژوهش های مجلس، استان ایلام در شاخص امنیت سرمایه گذاری رتبه اول کشور را بدست آورد و بعنوان امن ترین استان کشور در حوزه سرمایه گذاری شناخته شد این در حالی است که استان در سال ۹۷ در این شاخص در رتبه ۳۰ کشور قرار داشت.

وی در ادامه از بهبود نماگرهای شاخص امنیت اقتصادی استان خبر داد و گفت: نماگرهای این شاخص حاکی از آن است که دستگاه های اجرایی استان در جهت بالا بردن شاخص امنیت سرمایه گذاری در استان موفق عمل کرده اند.

استاندار ایلام در ادامه به برخی نماگرهای شاخص امنیت اقتصادی استان بنابر آخرین گزارش مرکز پژوهش های مجلس در بهار ۹۸ به نسبت بهار ۹۷ پرداخت و گفت: استان ایلام در نماگر ثبات و پیش بینی پذیری مقررات و رویه های اجرایی از رتبه ۳۱ به ۱ کشور، در نماگر شفافیت و سلامت اداری از رتبه ۲۶ به رتبه ۱، در نماگر تعریف و تضمین حقوق مالکیت از رتبه ۲۰ به رتبه ۲، در نماگر ثبات اقتصاد کلان از رتبه ۳۱ به ۲ و در نماگر عملکرد دولت از رتبه ۳۱ به رتبه ۴ کشور دست یافته است.

سلیمانی دشتکی نتیجه و دستاورد بالارفتن ضریب شاخص امنیت اقتصادی در استان را بهبود وضعیت سرمایه گذاری در استان عنوان کرد و گفت: رشد بیش از ۲۰۰ درصدی سرمایه گذاری در استان نتیجه عینی عملکرد خوب استان در شاخص امنیت سرمایه گذاری است.

وی در ادامه بهبود وضعیت سرمایه گذاری در استان را زمینه ساز ایجاد اشتغال و کاهش آمار بیکاری عنوان کرد و گفت: بر اساس گزارش آذرماه مرکز آمار کشور امروز استان ایلام برای اولین بار بعد از ۴۰ سال با نرخ بیکاری ۸.۱ درصد جزو ۴ استان برتر کشور در زمینه کاهش بیکاری قرار گرفته است.

 

نظر شما