پیام استاندار ایلام به مناسبت سالروز فتح میمک

۱۳۹۸/۱۰/۱۹ - ۱۳:۱۲:۲۲
کد خبر: ۹۴۸۰۷۲
پیام استاندار ایلام به مناسبت سالروز فتح میمک
استاندار ایلام در پیامی به مناسبت ۱۹ دی ماه سالروز عملیات غرورآفرین فتح میمک، این حماسه بزرگ را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام ،متن پیام قاسم سلیمانی دشتکی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

نوزدهم دیماه هر سال مصادف با عملیات غرورآفرین ضربت ذالفقار در سال ۵۹ است. حماسه ای بزرگ که با مشارکت گسترده عشایر و ارتش و دیگر نیروهای مسلح شروع و آغازگر پیروزی‌ رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی شد. 

مردم استان ایلام در طول هشت سال دفاع مقدس مرزداران قابل اعتمادی برای کشور بوده اند و در این میان عشایر غیور و قهرمان این خطه، امروز سرافرازند و بر خود می‌بالند که در مصاف با دشمن متجاوز، رادمردانه ایستادند و یک گام پا پس نکشیدند و حماسه های غرور آفرینی چون "فتح میمک" را خلق کردند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی خصوصاً شهدای عملیات آزادسازی میمک، سالروز این حماسه بزرگ را به تمام هم میهنان عزیز به ویژه مردم عزیز و شریف استان ایلام تبریک عرض نموده و برای همگان از درگاه خداوند متعال سلامتی و سربلندی مسئلت می نمایم.

منطقه عمومی میمک از توابع شهرستان مهران در نقطه صفر مرزی ایران و عراق واقع است که ۲۰ شهریور ۱۳۵۹ و قبل از شروع رسمی جنگ به دست رژیم بعث عراق اشغال و ۱۹ دی ماه همان سال آزاد شد.

ارتفاعات میمک به علت موقعیت جغرافیایی که دارد مسلط به دو کشور عراق و ایران است و تصرف این ارتفاعات راهبردی برای هر دو طرف جنگ از اهمیت زیادی برخودار و به نوعی تعیین کننده سرنوشت جنگ در جبهه های غربی بود.

همه ساله نزدیک ترین جمعه به ۱۹ دی ماه یک یادواره با همکاری ارتش و ایل خزل که نقش اصلی را در آزادسازی میمک داشتند با حضور مسوولان ارشد کشوری و لشکری و عموم مردم در منطقه عمومی میمک برگزار می شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز