استاندار ایلام در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان عنوان کرد:

خانم ابتکار امروز نماد توانمندی زنان در کشور است

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۱۲:۲۹:۴۶
کد خبر: ۹۵۲۰۰۲
خانم ابتکار امروز نماد توانمندی زنان در کشور است
استاندار ایلام گفت ؛خانم ابتکار از قویترین افراد کابینه بوده و تعهد و پشتکار ایشان مثال زدنی است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان که با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  برگزارشد  گفت؛ دکتر ابتکار امروز نماد توانمندی زنان در کشور است، وی از فعالین دانشجویی اوایل انقلاب بوده که در تسخیر لانه جاسوسی نقش اساسی داشته است. 

استاندار ایلام در ادامه به نقش آفرینی ایلامیان در ۸ سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: استان ایلام با ۳۰۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز و حدود ۱۰۰۰ نفر شهید و جانباز خانم رتبه اول ایثارگری در کشور را دارا است.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از صحبت های خود از کاهش آسیب های اجتماعی در استان خبر داد و گفت: استان ایلام در موضوع طلاق رتبه ۳۰ و جزو استان های برتر کشور است.

وی ادامه داد: همچنین استان در وضعیت اعتیاد در ردیف ۲۹ کشور و از استان های پاک کشور هست.

نماینده عالی دولت در استان سپس به وضعیت برخی ناهنجاری های اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: در آمار خودکشی متأسفانه وضعیت خوبی نداریم اما آمارها نشان از کاهش این پدیده شوم در استان دارد.

وی در ادامه به سند ارتقاء وضعیت زنان استان اشاره کرد و گفت: پژوهش ها بایست وضعیت موجود را مورد واکاوی و هدف قرار دهند تا بتواند با اطلاعات موجود نقشه راهی شفاف و به روزی برای اصلاح و توسعه در استان شکل دهند. 

استاندار ایلام در ادامه به اقدامات خوب نظام و دولت در استان پرداخت و گفت: امروز کارهای بزرگ و خوبی نظام و دولت در استان برای توسعه و برون رفت از محرومیت در حوزه های مختلف انجام داده است. 

وی ادامه داد: امروز مزیت های خوبی در استان از جمله مناطق محروم، مناطق جنگی، مناطق مرزی و تسهیلات ویژه ای برای سرمایه گذاران در استان فراهم شده است.

سلیمانی دشتکی در ادامه به وضعیت زنان در استان پرداخت و گفت: اگرچه امروز وضعیت زنان در شاخص های مختلف نسبت به مردان ضعیف تر است اما در این دولت شاخص ها روبه بهبودی است.

وی ادامه داد: امروز در حوزه بانوان نسبت به گذشته در حوزه های مختلف به مراتب وضعیت بهتری پیدا کرده ایم بطور مثال در حوزه مدیریتی قبل از دولت تدبیر و امید تنها ۱ مدیرکل و یک معاون مدیرکل بانو داشته ایم الان این میزان به ترتیب به ۸ و ۱۶ نفر افزایش یافته است.

وی سپس با اشاره به وضعیت خوب استان در حوزه سرمایه گذاری از آثار و نتایج مثبت آن گفت و تصریح نمود: یکی از نتایج مثبت سرمایه گذاری در استان کاهش میزان بیکاری استان است.

وی ادامه داد: قبل از دولت تدبیر و امید نرخ بیکاری استان ۱۷.۳ درصد بود الان به ۸.۱ درصد رسیده است، تا قبل از دولت رتبه اول بیکاری کشور داشته ایم اما امروز رتبه ۲۸ بیکاری کشور را داریم و جزو ۴ استان برتر کشور در زمینه کاهش بیکاری هست.

 

نظر شما