نرخ انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی به ۲۰ درصد افزایش یافت

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۱۴:۰۰:۵۱
کد خبر: ۹۵۲۰۸۸
نرخ انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی به ۲۰ درصد افزایش یافت
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه نرخ انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی در کشور در سال ۹۶ حدود ۱۳.۶ درصد و سال گذشته ۱۸.۸ درصد بود، گفت: این نرخ اکنون به ۲۰ درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام ؛معصومه ابتکار روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ایلام ابراز امیدواری کرد: تا انتهای دولت تدبیر و امید این نرخ به ۳۰ درصد که شاخص تعیین شده برنامه ششم توسعه است، برسد.

وی افزود: یکی از شاخص‌های مورد توجه از ابتدای نظام تاکنون توجه به آرمان‌ها و بحث تحقق عدالت است که در همه دولت‌ها مد نظر قرار داشت اما باید این نکته را متذکر شد که عدالت مفهوم بسیار گسترده‌ای است و مشارکت حداکثری مردم برای تعیین سرنوشت خود از مصادیق عدالت است.

وی ابراز امیدواری کرد: با فراهم شدن زمینه حضور سلایق مختلف سیاسی شاهد مشارکت عمومی مردم و همگرایی در زمینه سیاسی در کشور باشیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: عدالت جنسیتی ریشه در قرآن کریم دارد و خداوند متعال تنها فرق انسان‌ها را در تقوا اعلام کرده‌اند و هیچ ملاکی جز تقوی برای برتری افراد قایل نشده‌اند.

ابتکار اضافه کرد: در قانون اساسی، اسناد بالادستی و سایر شاخص‌های برنامه‌ریزی استانی ارتقای وضعیت زنان در شوراهای برنامه‌ریزی تصویب و لحاظ شده است و باید با برنامه و شاخص برنامه‌ریزی لازم برای ارتقای جایگاه زنان انجام گیرد.

وی مهمترین مساله سند توسعه زنان و خانواده را تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرایی برشمرد و افزود: سازمان‌های دولتی، غیردولتی و تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توانند بر اساس فرصت‌ها و جهت‌گیری مورد نظر در راستای دستیابی به اهداف این سند همراهی کنند.

وی اظهار داشت: طرح‌های ملی گفت و گوی خانواده و تحکیم خانواده با هدف توجه به مهارت‌های ارتباطی داخل خانواده ایرانی مد نظر است و استمرار برنامه‌های مناسب موجب کاهش آسیب‌ها در بین خانواده می‌شود.

ابتکار گفت: اکنون کشور ما در شرایط خاصی است و حضرت زهرا(س) به عنوان انسانی کامل و آسمانی می‌تواند الهام‌بخش و تاثیرگذار برای همه نسل‌ها باشد و می‌تواند به عنوان الگوی مناسبی برای جوانان نسل امروز مطرح شود.

وی اظهار داشت: یکی از ملاک‌های میزان موفقیت و تحقق آرمان کشور کارآمدی نظام است و همه ما باید در جهت کارآمدی و ارتقای نظام تلاش کنیم.

وی شخصیت سردار سلیمانی را یک شخصیت برجسته و الهام‌بخش برای عصر معاصر برشمرد و گفت: باید میزان خطای مدیریتی را کاهش دهیم تا شاهد از بین رفتن هموطنان کرمانی و سانحه هواپیمای اوکراینی نباشیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، آمار ۱۰ درصدی شهدای زن و شمار جانبازان خانم استان ایلام را قابل توجه برشمرد و گفت: در استانی که درجه ایثارگری زیادی وجود دارد شاهد آسیب‌های اجتماعی نیز هستیم که از آثار دفاع مقدس است و باید تلاش کنیم تا موضوع نشاط بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده با حضور اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به عنوان بیستمین استان کشور مورد تصویب قرار گرفت و تفاهم‌نامه طرح ارتقای تاب‌آوری نیز به امضای معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده و استاندار ایلام رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز