مدیرکل میراث فرهنگی ایلام خبرداد؛

آغاز عملیات ساماندهی و بهسازی مسیر سنگ‌نوشته تخت‌خان در ایلام

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۰:۴۶:۵۹
کد خبر: ۹۵۳۰۱۰
آغاز عملیات ساماندهی و بهسازی مسیر سنگ‌نوشته تخت‌خان در ایلام
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از آغاز عملیات مرمت، ساماندهی و بهسازی مسیر سنگ‌نوشته تخت‌خان شهرستان مهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: عملیات مسیر سنگ‌نوشته تخت خان واقع در شهرستان مهران شامل مرمت، سامان‌دهی، بهسازی و سنگ فرش آغاز شد.

وی افزود: پروژه راه دسترسی به این سنگ‌نوشته تاریخی با هدف معرفی آثار تاریخی، طبیعی برای سهولت تردد گردشگران و مسافران انجام می‌شود چراکه هر ساله بیش از هزاران نفر از منطقه تاریخی و تفریحی این شهرستان دیدن می‌کنند.

شنبه‌زاده تصریح کرد: سنگ‌نوشته تخت‌خان در منطقه‌ای خوش آب و هوا در مسیر ایلام به مهران و در منطقه عمومی صالح‌آباد است. این مکان علاوه بر داشتن چشمه آب سرد و زلال به علت قرار داشتن در دامنه غربی کوه نخجیر از نظر دسترسی به شکار انواع حیوانات وحشی و هِیزم درختان بلوط از شرایط و مزیت‌های بسیار مطلوبی برای استراحت و تفریحگاه والیان ایلام برخوردار بوده واقع شده است.

وی ادامه داد: سنگ‌نوشته تخت‌خان مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان ایلام، بخش صالح آباد، روستای بانروشان واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۹۹۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز