معاون آب منطقه ایلام؛

ذخیره ۲۴۷ میلیون متر مکعب آب در سد‌های سه گانه استان

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۱:۱۴:۴۷
کد خبر: ۹۵۳۰۱۶
ذخیره ۲۴۷ میلیون متر مکعب آب در سد‌های سه گانه استان
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت:حجم آب موجود در مخازن سد‌های سه‌گانه چم گردلان، دویرج و کنگیر به بیش از ۲۴۷ میلیون مترکعب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام، یارمحمدی گفت : از ابتدای سال جاری آبی تاکنون ۹۴ میلیون مترمکعب حجم ورودی آب به سد‌های سه گانه استان بوده است که از این میزان سد چم گردلان ایلام ۱۹ میلیون مترمکعب، دویریج دهلران ۶۷ و سد کنگیر ایوان نیز ۹ میلیون متر مکعب ورودی آب داشته است.

یارمحمدی افزود: حجم مخزن سد ایلام ۶۴ میلیون مترمکعب است که با بارندگی‌های اخیر میزان حجم آب آن به نزدیک ۵۷ میلیون مترمکعب معادل ۹۰ درصد رسیده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام یادآور شد: میزان حجم نهایی سد دویرج ۲۰۰ میلیون متر مکعب است که هم اکنون حدود ۸۸ درصد حجم آب این سد معادل ۱۷۶ میلیون مترمکعب پر شده است.

یارمحمدی به وضعیت سد کنگیر ایوان نیز اشاره کرد و گفت: حجم کلی این سد ۱۹ میلیون متر مکعب است که تاکنون ۱۴ میلیون متر مکعب آن معادل ۷۳ درصد حجم آن پر شده است.

وی همچنین از رهاسازی ۴۵ میلیون مترمکعب آب از سد‌های سه گانه استان (چم گردلان ایلام، دویرج دهلران، کنگیر ایوان) طی دوره یادشده خبر داد و اضافه کرد: این اقدام به منظور کنترل بارش‌های تند سیلابی به اراضی پایین دست انجام شده است.

از ابتدای فصل بارش تاکنون ۲۸۶ میلی متر درشهر ایلام، ۲۹۳ میلی متر در ایوان و ۱۳۳ میلی متر بارندگی نیزدر شهر دهلران به ثبت رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز