نماینده مردم ایلام در مجلس خبر داد؛

برخورداری بازنشستگان دوران دفاع مقدس از مزایای مناطق جنگی

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۴:۴۲:۳۱
کد خبر: ۹۵۵۸۷۹
برخورداری بازنشستگان دوران دفاع مقدس از مزایای مناطق جنگی
نماینده ایلام، مهران ، سیروان ، چرداول ، ایوان و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اعطای فوق العاده مناطق جنگی به بازنشستگانی که در زمان جنگ تحمیلی یا بعد از آن بازنشسته شده اند به تصویب مجلس رسید

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام جلال میرزایی با اعلام این خبر گفت : پیش از این در لوایح قبلی فوق العاده مناطق جنگی فقط شامل حال شاغلان کنونی دستگاه های اجرایی و امنیتی می شد که با اعتراض بازنشستگان و مسوولان استان های درگیر جنگ تحمیلی مواجه شد.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه به علت داشتن بار مالی موافق الحاق بازنشستگان به این مصوبه نبود و مجلس تغییراتی را در این طرح ایجاد کرد و طی ۲ هفته گذشته مجلس ایرادات این مصوبه اصلاح و امروز مصوب شد.

میرزایی یادآور شد: مجلس با طرح این سوال که آیا شاغلانی که در زمان دفاع مقدس در دستگاه های اجرایی مناطق عملیاتی و امنیتی موضوع مصوبه ۱۳۷۶ ستاد کل نیروهای مسلح خدمت کرده اند و در آن زمان و یا پس از ان بازنشسته شده اند، مشمول مزایای مندرج در بند ج ماده  ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه می شوند؟ پاسخ مثبت داد.

وی اضافه کرد: با تصویب مجلس، شورای نگهبان در مدت ۱۰ از زمان وصول این طرح نسبت به تایید یا عدم تایید آن اعلام نظر می کند که در صورت تایید شورای نگهبان برای اجرا در اختیار دولت قرار می گیرد.

وی گفت: احتمال پرداخت ما به التفاوت فوق العاده مناطق جنگی که از زمان تصویب این طرح تاکنون به شاغلان پرداخت شده است به بازنشستگان نیز وجود دارد.

میرزایی تاکید کرد: این طرح شامل همه بازنشستگانی می شود که زمان جنگ تحمیلی یا بعد از پایان جنگ در خود استان های درگیر جنگ بازنشسته شده اند.

این طرح صبح امروز با ۱۵۰ رای موافق به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید

 

نظر شما