استاندار ایلام؛

مسئولان باید بصورت جد پیگر روند بازسازی در مناطق سیل زده استان باشند

۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۳:۲۸:۳۲
کد خبر: ۹۵۹۳۰۹
مسئولان باید بصورت جد پیگر  روند بازسازی در مناطق سیل زده استان باشند
استاندار ایلام گفت :مسئولان باید ضمن پیگیری مستمر از روند بازسازی در مناطق سیل زده استان بازدید میدانی کنند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ازایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان خواستار بازدیدهای میدانی مسئولان و مدیران مرتبط از مناطق سیل زده و روند بازسازی شد و گفت: مدیران دستگاه های مرتبط از روند بازسازی روستاهای بخش ماژین دره شهر و عرب رودبار شهرستان سیروان بازدید داشته باشند و ستاد بازسازی را در این شهرستان ها برگزار کنند و وضعیت موجود در مناطق سیل زاده را از نزدیک بررسی نمایند.

وی تأکید کرد: فرمانداران نیز روند بازسازی را در مناطق خود بررسی و ظرف دو هفته جمع بندی کاملی از آخرین وضعیت را گزارش دهند.

استاندار ایلام در ادامه به سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: در این شرایط سخت مالی کشور این سفر می تواند بسیار حائز اهمیت و مهم باشد.

وی با اشاره به انتقاد برخی از رسانه ها در خصوص تعویق سفر رئیس جمهور به استان، تاکید کرد: این ما هستیم که به این سفر نیاز داریم چراکه آن را فرصتی خوب برای توسعه استان و تحرک در کار و تزریق اعتبار به پروژه های عمرانی می دانیم.

سلیمانی دشتکی با بیان این که ما تلاش داریم رئیس جمهور را به استان بیاوریم تأکید کرد:  سفر رئیس جمهور به شدت به نفع استان است چون بسیاری از پروژه ها از جمله راه اهن، بزرگراه پل زال چیلات و نجف اشرف، پتروشیمی های مهران و هلیلان و ... با ورود رئیس جمهور عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین بسیاری از سرمایه گذاران، نهادها، بانک ها و دستگاهها همراه ریاست محترم جمهور به استان خواهند آمد و این فرصت بسیار مغتنمی خواهد بود تا طرح های استان را ارائه دهیم و اعتبارات بیشتری جذب کنیم.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود به سیل فروردین ماه اشاره کرد و ابراز داشت: سیل ابتدای سال در استان ایلام بیش از آن که به استان خسارت وارد کند برکات بسیاری به ارمغان آورد چرا که قریب ۸۴۰ میلیارد تومان اعتبار وارد استان شد و ما مشکلات بسیاری را در استان برطرف کردیم و اقشار مختلف مردم از کشاورزان ، روستائیان و دامداران از این اعتبارات بهره مند شدند.

وی با تأکید بر تسریع در تعیین تکلیف اماکن عمومی مناطق سیل زده تأکید کرد: در بازسازی اماکن عمومی از جمله مدارس، مساجد و ورزشگاه ها و ... عینا طبق همان ساختمان قبلی بازسازی صورت گیرد و اگر بناست ساختمان های بزرگتری احداث گردد باید از طریق اعتبارات همان دستگاه هزینه گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز