همزمان باشروع انتخابات؛

رقابت ۶۱ داوطلب مجلس یازدهم در استان ایلام

۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۰:۱۴:۵۶
کد خبر: ۹۶۴۱۶۳
رقابت ۶۱ داوطلب مجلس یازدهم در استان ایلام
رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام از رقابت 61 داوطلب انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی در استان ایلام خبر داد و گفت: ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان برای جمع آوری آرای مردم در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام ، یوسف امیدی اظهار کرد: بر اساس تقویم و قانون انتخابات، کار تبلیغات کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از ساعت 24 بامداد روز گذشته در نقاط مختلف استان آغاز شده است.

وی با تاکید بر حضور حداکثری و مشارکت گسترده اقشار مختلف مردم در پای صندوق های رای در دوم اسفندماه سال جاری، یادآور شد: به طور قطع حضور پرشکوه مردم سدی محکم در برابر هجمه های مختلف دشمنان و توطئه های آن است.

امیدی با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن با حضور گسترده خود نوید برگزاری انتخاباتی باشکوه را در دوم اسفندماه سال جاری دادند، یادآور شد: بر اساس اصل ۵ قانون اساسی، اداره امور کشور بر اساس آرای مردم است و شورای نگهبان نیز تمام توان و تلاش خود را برای تضمین اداره امور کشور بر اساس رأی مردم به عنوان ناظر بر انتخابات و یک نهاد مردمی به کار گرفته است.

رییس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در امر تبلیغات نیز موارد قانونی را رعایت کنند، ابراز کرد: در راستای جمع آوری آرای مردم در انتخابات دوم اسفندماه،  ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در نظر گرفته شده است.

 وی با بیان اینکه ۳۴۷ شعبه مربوط به حوزه انتخابیه شمال استان است، اظهار کرد: در حوزه انتخابیه شمال استان شامل شهرستان های شهرستان‌های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی۲۳۸ شعبه ثابت و ۱۰۹ شعبه سیار کار جمع آوری آرای مردم را بر عهده دارند.

امیدی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه دهلران  نیز ۲۰۷ شعبه برای جمع آوری رای مردم در نظر گرفته شده است، افزود: در این حوزه انتخابیه شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان  ۱۴۳ شعبه ثابت و ۶۴ شعبه سیار  کار اخذ آرای مردم را انجام می دهند.

رییس دفتر هیات نظارت بر انتخابات استان ایلام  گفت: در استان ایلام با اعلام شورای نگهبان و وزارت کشور، 61 نفر دواطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این دوره از انتخابات در دو حوزه شمال و جنوب استان شامل 41 نفر در حوزه انتخابیه ایلام و 20 نفر در حوزه انتخابیه دهلران با هم به رقابت می پردازند.

وی با تاکید بر اینکه شعار انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی« گام دوم انقلاب، قانونمداری، بی‌طرفی و انسجام ملی» است خاطرنشان کرد: مردم عزیز هم استانی ضمن حضور باشکوه در پای صندوق های رای، در انتخاب افراد برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، از مباحث قبیله ای و طایفه ای خودداری کنند و کارآمد بودن و اصلح بودن را برای انتخاب خود،  مد نظر قرار دهند

 

نظر شما