ممنوعیت تبلیغات نامزدهای انتخابات در مدارس

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۹:۰۰:۴۷
کد خبر: ۹۶۵۲۳۳
ممنوعیت تبلیغات نامزدهای انتخابات در مدارس
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: هرگونه تبلیغات انتخاباتی به نفع نامزدها در مدارس این استان ممنوع و غیر قانونی است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اسفندیار رستم زاد گفت: دانش آموزان و اولیا مدارس حق تبلیغ به نفع نامزد خاصی در مدارس نداشته و نباید در زمان فعالیت مدارس در این زمینه اقدامی انجام دهند.

وی ادامه داد: تبلیغات انتخابات باید در چارچوب قانون انجام گرفته و مدارس حق دخالت برای انجام تبلیغات نامزدها در زمان فعالیت آموزشی را به هیچ وجه ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام تاکید کرد: چنانچه اولیا مدارس در این زمینه اقدامی انجام دهند به حراست این اداره کل معرفی تا اقدام و برخورد قانونی با متخلفان انجام گیرد.

تبلیغات کاندیدهای انتخابات مجلس از ۲۴ بهمن ماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

استان ایلام بر اساس آمار رسمی در ۱۰ دوره گذشته برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی میانگین مشارکت ۷۵ درصدی در انتخابات را ثبت کرده است که از ۷۰ درصد معیار مشارکت حداکثری بالاتر است.

در استان ایلام از بین ۱۳۹ نفر داوطلب، ۶۱ نفر نامزد شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند که از این تعداد داوطلب ۴۱ نفر در حوزه انتخابیه ایلام و ۲۰ نفر در حوزه انتخابیه دهلران با هم به رقابت می پردازند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار می شود.

حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی و حوزه انتخابیه دهلران هم شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

استان ایلام دارای سه نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

شعار امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گام دوم انقلاب، قانونمداری، بی‌طرفی و انسجام ملی است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز