با دستور رئیس ستاد بحران انجام گرفت؛

تخریب پل محدوده راه وشهرسازی برای روان سازی سیل در شهر سرابله

۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۴:۲۰
کد خبر: ۹۶۹۷۶۶
تخریب پل محدوده راه وشهرسازی برای روان سازی سیل در شهر سرابله
رئیس ستاد بحران چرداول گفت:به منظور روان سازی سیل وجلوگیری از آب گرفتگی معابر وخسارات احتمالی دستور تخریب پل بلوار امام خمینی (ره)شهرسرابله صادر گردید.

الیاس فتاحی رئیس ستاد بحران چرداول در گفتگو با برنا اظهار کرد؛ با توجه به حجم زیاد آب  ناشی از سیلاب  در محله های شهرک سپاه وجنب اداره راه وشهرسازی ونداشتن ظرفیت پل مسیر بلوار امام در مهار سیلاب که هرلحظه احتمال خسارات جانی ومالی وجود داشت با موافقت ستاد بحران دستور تخریب پل مربوطه جهت مهار وروان سازی ابهای جمع شده صادر گردید.

او افزود :به محض تخریب پل ولایه روبی کانال کلیه آبهای جمع شده ناشی از سیلاب در قسمتهای مرکزی شهر به سمت رودخانه‌ های دائمی وفصلی هدایت و این ابتکار عمل فوری  منجر به جلوگیری از هرگونه حادثه مالی وجانی گردید.

فرماندار چرداول با اشاره به اینکه منابع طبیعی درسنوات گذاشته  نسبت به احداث سیل بند درمسیرهای منتهی به قسمت های شرقی وغربی اقدامی نکرده، گفت:  شهر سرابله در مسیر رودخانه‌ها ی فصلی  منتهی   انبار آب، بانکول ولنه قراردارد واین همه حجم بارندگی که به سمت سرابله سرازیر می شود نیازمند ایجاد سیل بند واحداث پل های استاندارد بوده  تا اینکه  مردم این شهر از جاری شدن  سیل که سالهاست  با آن دست وپنجه نرم می کنند در امان باشند.

فتاحی گفت :متاسفانه پل  مسیر راه وشهرسازی شهر سرابله  بدون رعایت استانداردهای لازم در ۳۰ گذشته  ساخته شده ودهانه های پل به هیچ وجهی گنجایش سیلابها را نداشته وبعلت عدم مهار آب درسالهای گذشته وسیل اخیر خسارات ها ومشکلاتی را برای شهروندان  ساکن در کنار کانال های  منتهی به این پل بوجود آورده است. 

اوتاکید کرد؛ با پیگریهای که از طریق استاندار محترم ومجموعه ستاد بحران استان در حال انجام است  با تخصیص اعتبار مورد نیاز  از منابع لازم برای ساخت احداث سیل بند در مناطق کوهستانی منتهی به شهر وهمچنین  پل مذکور  مطابق با استانداردهای قانونی مشکل  این محله ها در شهر سرابله برای همیشه حل خواهد شد.

فتاحی گفت : شهروندان ساکن  در مسیر پیام نور و شهرک سپاه وفرهنگیان مطمئن باشند  با اختصاص اعتبار لازم به منظور اقدامات عمرانی در جهت مهار سیلابها در این مسیرها درسریعترین زمان ممکن انجام خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز