پخش فیلم‌ مستندساز ایلامی در سازمان ملل

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۱۶:۰۴:۴۳
کد خبر: ۹۷۱۸۱۵
پخش فیلم‌ مستندساز ایلامی در سازمان ملل
مستندساز ایلامی و کارگردان فیلم در گرداب انقراض گفت: فیلم در گرداب انقراض به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به نمایش در می آید.

به گزارش برنا از ایلام  فتح الله امیری در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی حیات وحش با همکاری دبیرخانه کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های در معرض انقراض (CITES) و برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) و جشنواره زیست محیطی بین المللی جکسون هل فیلم های موثر در حوزه حیات وحش و محیط زیست به نمایش در می آید.

وی افزود: این فیلم ها که منتخب جشنواره های زیست محیطی معتبر هستند به مناسبت سوم مارس (۱۳ اسفند) روز جهانی حیات وحش در محل مقر سازمان ملل نیویورک آمریکا به نمایش در می آیند.

امیری یادآور شد: در این ویژه برنامه علاوه بر کارکنان سازمان ملل متحد افراد شاخص چون دانشمندان صاحب نام  حوزه محیط زیست و حیات وحش مستندسازان،‌ فیلم سازان، شبکه های تلویزیونی و نشریات فعال در حوزه حیات وحش حضور دارند.

وی اضافه کرد: فیلم های مستند شاخص و تاثیرگذاری از نقاط مختلف دنیا در این ویژه برنامه به نمایش در می آیند که در گرداب انقراض به عنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران نیز در کنار آثار برتر دنیا به نمایش در می آید.

فیلم مستند در گرداب انقراض به کارگردانی فتح اله امیری و تهیه کنندگی مشترک باقر نظامی و فتح اله امیری به وضعیت گونه به شدت در خطر انقراض یوز ایرانی، سوء مدیریت و تهدیدات آن در ایران پرداخته است.  

سرمایه گذار این اثر شرکت هواپیمایی معراج و تولید آن توسط موسسه تصویر حیات وحش طی سال های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ صورت گرفته است.
در ساخت این مستند باقر نظامی پژوهشگر، صادق رضانیا، تدوین، مدیر تصویربرداری نیما عسگری،‌ پخش کننده مجید محمددوست،‌ تصویربردار هوایی مرتضی شهریاری،‌ اصلاح رنگ کاوه عزیزی و دنیا محمدپور،‌ آهنگساز بابک میرزاخانی،‌ طراح پوستر علی نورپور و، دستیار تدوین علیرضا طالبی مشارکت داشتند.
این مستند با همکاری پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی و انحمن یوزپلنگ ایرانی ساخته شد.

پیش از این از فتح الله امیری تهیه کننده و مستندساز ایلامی فیلم هایی چون در قلمرو دم عنکبوتی، حیات در رگ های سرد،‌ محیط بان و پلنگ  و... در جشنواره های داخلی و خارجی درخشیده اند و شخصیت اصلی فیلم در قلمرو دم عنکبوتی موفق به دریافت جایزه برتر پاندای طلایی از جشنواره وایلد اسکرین ( اسکار سینمای حیات وحش) انگلستان شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز