استاندار ایلام در دیدار سفیر ایران در عراق؛

مرز مهران باید بسته بماند

۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۰:۱۰
کد خبر: ۹۷۹۶۲۴
مرز مهران باید بسته بماند
استاندار ایلام: مرز بین المللی مهران به منظور مهار ویروس کرونا باید بسته بماند

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام سلیمانی دشتکی در دیدار سفیر ایران درعراق اظهار داشت : مرز بین المللی مهران به منظور مهار ویروس کرونا باید بسته بماند تا از تردد زوار و حمل بار از اقصی نقاط کشور جلوگیری و انتشار این بیماری کمتر شود.

او در این دیدار  با بیان اینکه  زیرساخت مرز‌های چیلات و چنگوله  آماده شده  و زیر ساخت های مرز هلاله شمالی نیز در حال آمادگی است تاکید کرد: ضرورت دارد بازارچه‌های چیلات، چنگوله و هلاله شمالی سریعتر راه اندازی شود. 

او یادآور شد: با توجه به آماده بودن تمامی زیر ساخت های لازم در مرز چیلات ما منتظر هستیم که طرف عراقی نیز پای کار بیاید و ضرورت دارد در این خصوص از طرف وزارت امورخارجه این موضوع پیگیری شود.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه بازگشایی مرز چیلات با توجه به کوتاهی مسیر تحول بزرگی در مراودات و مبادلات تجاری، اقتصادی و اجتماعی بین دو کشور ایران و عراق ایجاد می کند افزود: مرز چنگوله مورد تأیید و تصویب دولت عراق قرار گرفته است و فقط نیاز به تکمیل زیرساخت‌ها از جانب این کشور دارد.

سفیر ایران در عراق نیز در این دیدار قول مساعدت و همکاری همه جانبه را برای راه‌اندازی مرز‌های مورد نظر استان در دولت عراق داد و گفت: در زمینه همکاری‌های مرزی، مبادلات تجاری و تردد‌ها هر گونه اقدام و پیگیری که لازم باشد از طریق دولت عراق انجام خواهیم داد. 

 ایرج مسجدی  با اشاره به  اپیدمی بیماری کرونا در کشور گفت: برای پیشگیری و مقابله با این بیماری تمام مرز‌های کشور با عراق بسته شده است

 

نظر شما