استاندار ایلام:

اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ادامه دارد

۱۳۹۹/۰۱/۱۲ - ۱۵:۱۴:۵۴
کد خبر: ۹۸۳۰۹۸
اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ادامه دارد
استاندار ایلام از اجرای طرخ فاصله گذاری اجتماعی وتعطیلات تا ۲۰فروردین درسطح استان ایلام خبرداد

 به گزارش خبرگزاری برنا از  ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز سه شنبه ۱۲ فروردین ماه در حاشیه ویدئو کنفرانس با رییس جمهور اظهار داشت: بازاز، مدارس و دانشگاه ها تعطیل اند، ادارات با یک سوم ظرفیت با عنوان دورکاری یا مرخصی بدون لحاظ شدن فعالیت کرده و مدیران با سامانه سامد با فضای مجازی بدون کمترین تماس فیزیکی با مردم در تماس اند.

استاندار ایلام از مردم خواست کرد که در سیزده فروردین سیزده بدر، نداشته باشند و از چادر زدن و بیرون رفتن خودداری کنند.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: در خانه ها بمانیم و اجازه ندهیم ویروس کرونا وارد خانه ما بشود و یا از ما به اجتماع و مردم سرایت پیدا کند.

وی اضافه کرد: مفهوم تعطیلات تفریح و گردش و کمپ و چادر زدن نیست، بلکه این تعیطلات برای درخانه ماندن و جلوگیری از تردد و حفظ سلامت مردم است.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا از همراهی و همکاری و همدلی خوب مردم استان که بین ۹۰تا ۹۵ درصد همکاری داشته اند، تقدیر کرد و گفت: ان تعداد قلیلی که توجه ندارند، نیروی انتظامی، بسیج و دستگاه قضا با عوامل مخل برخورد می کنند.

سلیمانی دشتکی گفت: حداقل برخورد این است که وسایل نقلیه و اتومبیل هایشان مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه و بعد یک ماه توقیف و حتی پرونده قضایی تشکیل می شود.

وی از شهروندان درخواست کرد که به خاطر حفظ سلامت خودشان رعایت کنند زیرا این ویروس قوی و ضعیف نمی شناسد و به سراغ افرادی که رعایت نمی کنند، حتما خواهد آمد.

استاندار ایلام گفت: افرادی که تست کرونای آنها مثبت است دستورات و نکات دانشگاه علوم پزشکی را حتما بپذیرند و اگر خانه اشان اتاق جدا دارد و امکان قرنطینه هست با نظارت دانشگاه علوم پزشکی در منزل در مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: افراد مثبت به شرطی در منزل قرنطینه می شوند که با اعضای خانواده، فرزندان، با اولیا و همه نزدیکان، دوستان، همنشینی نزدیک نداشته باشند و در این ۱۴روز به بیرون از منزل نروند و دستورات بهداشتی کادر درمانی را مورد توجه قرار دهند.

استاندار ایلام گفت: افرادی که  امکانات اتاق ایزوله و جدا ندارند، حتما باید در بیمارستان یا محل قرنطینه تا آن مدت ۱۴ روز بمانند تا این بیماری به مردم و جامعه سرایت نکند.

سلیمانی دشتکی گفت: در ویدئو کنفرانس امروز با ریاست جمهوری و روز قبل با وزیر، مسائل و مشکلات استان به رییس جمهور و سایر مقامات ارشد کشور منتقل شد.

وی در ادامه با تبریک روز دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی و پیشاپیش نیمه شعبان از مردم خواست که همچنان برای حفظ سلامت خود و جامعه با رعایت مسایل بهداشتی و ماندن در خانه از تردد غیر ضرور خودداری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز