رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛

۵۱۶ هزار ایلامی غربالگری شدند

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۵:۰۶:۲۹
کد خبر: ۹۸۵۴۴۷
۵۱۶ هزار ایلامی غربالگری شدند
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۵۱۶ هزار و ۸۲۹ نفر از جمعیت ۵۸۰ هزار نفری این استان غربالگری شدند

به گزارش خبرگزاری برنا ازایلام؛ دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: درصد باقیمانده از افرادیکه تا کنونغربالگری نشده اند بیشتر مربوط به شهرستان ایلام است که بدلیل در دسترس نبودن شماره تماس و اطلاعات افراد انجام نشده است.

وی یادآور شد: تلاش می‌شود تا پایان هفته غربالگری افراد باقیمانده نیز همچون گذشته با همکاری نیرو‌های بسیج و سپاه استان به اتمام برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه روز‌های ۱۲، ۱۳ و ۱۴ فروردین با همکاری مردم و رعایت قرنطینه خانگی روند ابتلا به کرونا نزولی شد، تاکید کرد: بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی منجر به افزایش آمار ابتلا به کرونا در استان می‌شود.

دکتر کریمیان اضافه کرد: چنین به نظر می‌رسد که پیک ابتلا را عبور کرده ایم، اما نباید غافل شد، زیرا در اپیدمی‌ها ممکن است آمار به یکباره افزایش یابد.

وی اظهار داشت: شهرستان‌های ایلام، ایوان و مهران بالاترین موارد ابتلا را دارند و در شهرستان‌های دهلران و آبدانان نیز در حال افزایش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۷۵ درصد فوتی‌های ناشی از کرونا در این استان دست کم یک بیماری زمینه‌ای داشته اند که به ترتیب شامل بیماری‌های قلبی عروقی مزمن، ریوی، کلیوی، دیابت و بدخیمی هاست.

دکتر کریمیان افزود: بیشترین موارد فوتی در رده سنی ۶۰ تا ۶۹ سال و بیشترین ابتلا با ۲۵ درصد نیز در رده سنی ۳۰ تا ۳۹ سال بوده است و میزان ابتلا و همچنین فوتی اندکی و در حدود پنج درصد در مردان بیشتر از زنان است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز