مدیرکل تعاون ورفاه اجتماعی استان ایلام؛

۲ هزار و ۹۳۷ خانوار ایلامی بسته حمایتی دریافت می‌کنند

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۵:۰۵:۴۹
کد خبر: ۹۸۵۴۵۹
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: ۲ هزار و ۹۳۷ خانوار در استان ایلام، شناسایی که بسته‌های حمایتی به آن‌ها پرداخت شده و یا در حال پرداخت است

به گزارش خبرگزاری برنا ازایلام؛ شکراله شیرخانی اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات دولت، این تعداد خانوار آسیب پذیر در برابر بیماری کرونا توسط سازمان هدفمندی یارانه ها، شناسایی شده و بسته حمایتی دریافت می‌کنند.

او افزود: بسته‌های حمایتی برای خانوار‌های یک نفره ۲ میلیون ریال، ۲ نفره سه میلیون ریال، سه نفره چهار میلیون ریال و پنج نفره و بیشتر ۶ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

شیرخانی یادآور شد: با شیوع کرونا و با توجه به اطلاع رسانی و معرفی سامانه بیمه بیکاری در استان ۲ هزار و ۷۵۷ کارگر تاکنون در این سامانه ثبت نام کرده اند.

او اظهار داشت: همچنین در پی طرح خرید اضطراری جهت جبران بخشی از تبعات اقتصادی برای اقشار آسیب پذیر مصوبه هیات وزیران این دستورالعمل تدوین شده و برای قشر‌های فاقد درآمد ثابت از قبیل، رانندگان حمل و نقل عمومی، کارگران فصلی و دستفروشان تا سقف چهار میلیون خانوار مشمول برخوردار از طرح خرید اعتباری هستند که برای خانوار‌های یک نفره، ۱۰ میلیون ریال و سایر خانواده ها، ۲۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است و این تسهیلات با بهره چهار درصد و سه ماه تنفس است که تا این لحظه فرآیند آن تدوین، اما به استان‌ها ابلاغ نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: پیرو دستور رییس جمهوری و تصمیمات کارگروه معاونت اقتصادی در بررسی و مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا فهرست ۱۰ رسته از فعالیت‌ها در بخش‌های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی که بیشترین آسیب را از این ناحیه متحمل شده اند اعلام شده است.

به گفته شیرخانی، فهرست فعالیت‌ها و زیربخش‌های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی آسیب‌پذیر از کرونا 

همچنین واحد‌ها و کارگاه‌های تولیدی خرد و خانگی تولیدکننده محصولات بهداشتی و پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات دریافت می‌کنند و سایر واحد‌های تولیدی در این بخش‌ها نیز تا سقف یک میلیارد ریال برای هر واحد، با نظارت کمیته استانی کرونا، نظام سلامت استان و فرمانداری‌ها می‌توانند از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بهره‌مند شوند و بانک رفاه نیز به کادر درمانی، تنفس سه ماهه برای پرداخت تسهیلات می‌دهد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز