استاندار ایلام:

جوانان در فضای مجازی پویش نه به اجتماعات را تشکیل دهند

۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۱۳:۵۸:۲۸
کد خبر: ۹۹۰۹۲۹
جوانان در فضای مجازی پویش نه به اجتماعات را تشکیل دهند
استاندار ایلام در ستاد ساماندهی جوانان که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید گفت : در جهت افزایش دوباره مبتلایان به کرونا اعلام خطر می کنم وجوانان در فضای مجازی پویش نه به اجتماعات را تشکیل دهند

به گزارش برنا  ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز دوشنبه ۱ اردیبهشت ماه در جلسه ساماندهی امور جوانان که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ضمن تشکر از نقش سازمان های مردم نهاد و جوانان در  ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: در این ایام سمن ها و گروه های مردم نهاد در حوزه های اجتماعی و ورزش و جوانان تلاش ها و فعالیت های خوبی در جهت به راه انداختن پویش های مردمی و کمک به آسیب دیدگان از کرونا انجام داده اند.

وی در ادامه به تحلیل آمار کرونا در استان پرداخت و گفت: اگرچه ظرف چند روز گذشته وضعیت آمار ها خوب شد اما این به منزله پایان کرونا نیست و شواهد حاکی از آن است که متاسفانه مردم این کاهش آمار ها را نشانه برگشت به وضعیت عادی می دانند و به همین خاطر دستورالعمل ها و پرتوکل های بهداشتی را جدی نمی گیرند که این عامل باعث شده است دوباره شاهد افزایش آمارمبتلایان باشیم.

استاندار ایلام با هشدار نسبت به این مطلب که در جهت افزایش دوباره مبتلایان به کرونا اعلام خطر می کنم، اضافه کرد: برخی از هم استانی ها در چند روز گذشته با رفتن به دامن طبیعت و تشکیل اجتماعات و دور همی ها طرح فاصله گذاری اجتماعی را تحت شعاع قرار دادند و این موضوع در جهت افزایش دوباره مبتلایان به کرونا بسیار نگران کننده است.

وی گفت: از جوانان و فضای مجازی استان درخواست دارم پویش نه به اجتماعات را تشکیل بدهند.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در ادامه به پویش‌های مردمی و نهادهای انقلابی در سطح استان پرداخت و گفت: تاکنون بالغ بر ۸ و نیم میلیارد تومان جمع آوری شده است که از این میزان ۳ میلیارد تومان توسط بنیاد مستضعفان و ۵ و نیم میلیارد تومان نیز توسط کمک های مردمی، خیرین و تجار استان و ایلامی های ساکن دیگر نقاط کشور و اتاق بازرگانی استان و کشور جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، پویش امید و همدلی توسط امام جمعه محترم استان راه اندازی شده است و در کنار این نهادها و ارگان های مختلف نیز پویش های مردمی برای کمک به آسیب دیدگان از کرونا شکل داده اند.

وی افزود: ورزش و جوانان نیز با رزمایش همت جوانان و کمک مومنانه به منظور هدایت و توزیع عادلانه کالا را در دستور کار قرار داده است.

استاندار ایلام در ادامه به ضرورت ساماندهی پویش ها پرداخت و گفت: در این راستا بومی سازی کرده ایم تا در هر شهرستان کمیته ای تشکیل شود و افرادی که بر اساس کرونا صدمه دیده اند و مشکل مالی و معیشتی پیدا کرده اند در سامانه ای که به همین منظور طراحی شده است ثبت و شناسایی شوند.

وی در ادامه هدف از ایجاد سازوکار تشکیل کارگروه و ایجاد سامانه را شناسایی افراد ذی حق و ساماندهی توزیع کمک ها تحت نظارت کمیته کمک های مردمی ستاد استانی مبارزه با کرونا عنوان کرد و گفت: این سامانه از پرداخت چندباره به افراد جلوگیری می شود و افراد بیشتری را برای کمک تحت پوشش قرار می دهد.

وی افزود: در این میان افرادی که شغلشان را از دست داده اند چون کارگران فضلی و روزمزد و ... اصنافی که به خاطر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی کسب و کارشان تعطیل شده است و امروز برای گذران زندگی با سختی مواجه هستند جامعه هدف کمک های مردمی در پویش های ایجاد شده هستند‌.

سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: تقاصا این است همه مراکزی که کمک جمع آوری می کنند برای جلوگیری از موازی کاری و تکرار مکررات توزیع کمک ها با نظارت کمیته جمع آوری کمک های ستاد استانی مبارزه با کرونا انجام شود.

وی ادامه داد: در این راستا حوزه اقتصادی برای تشکیل کمیته ها و ابلاغ دستورالعمل ها تعیین شده است و در این بین از اداره کار و تامین اجتماعی استان و برخی ارگان های دیگر نیز کمک گرفته ایم.

استاندار ایلام با تاکید بر این مهم که در کمک ها بایست عزت نفس کمک شوندگان رعایت شود، گفت: برخی  متاسفانه بدون در نظر گرفتن شان مردم یک کیسه دست گرفته اند و جلوی دوربین درب منازل مردم حاضر می شوند و بیشتر از مبلغ کمکی در فکر تبلیغ نام و عنوانی برای خود هستند که این اشکال دارد.

وی افزود: فلسفه کمک به مردم با بحث خودنمایی متفاوت است و در این راستا بایست شان و منزلت مردم حفظ شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز