وزیر جهاد کشاورزی:

۱۱ میلیون تن گندم خرید تضمینی می شود

۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۱۳:۴۴:۳۹
کد خبر: ۹۹۵۵۵۵
۱۱ میلیون تن گندم خرید تضمینی می شود
وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس پیش بینی ها ۱۴ میلیون تن گندم در سال زراعی جاری در کشور برداشت می شود که از این میزان ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن آن خرید تضمینی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ازایلام;کاظم خاوازی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شهرستان دهلران اظهار داشت: اقدام های خوبی در استان ایلام توسط دولت انجام گرفته که مهمترین آن شبکه های فرعی آبرسانی به اراضی کشاورزی است.

 

او افزود: بیشتر زمین هایی که امروز به لطف انشعاب های فرعی بارور شده اند در زمره اراضی بایر و فاقد بهره برداری و یا دیم بودند که با تبدیل به آبی، رونق تولید آنها افزایش چشمگیر و قابل توجهی یافته است.

خاوازی به طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری هم اشاره کرد و یادآور شد: در دشت های بیابانی، پروژه های جنگل کاری و آبخیزداری خوبی صورت گرفته است که فعالیت های آبخیزداری علاوه بر تقویت سفره های زیرزمینی می تواند در افزایش بهره وری اراضی کشاورزی نقشی موثر داشته باشد.

او اضافه کرد: یکی از برنامه های مد نظر برای استان ایلام تکمیل زنجیره های تولید در زیربخش های مختلف با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی است که به عنوان مثال برای شهرستان دهلران ایجاد کشتارگاه و کارخانه قند در دستور کار قرار دارد .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز