استاندار ایلام در نشست کارگروه توسعه هلیلان بیان کرد:

ایجاد ۱۰۰۰شغل درشهرستان تازه تاسیس هلیلان/ اجرای دو طرح مهم پتروشیمی و کشاورزی

۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۶:۳۹:۳۲
کد خبر: ۹۹۷۷۹۲
ایجاد ۱۰۰۰شغل درشهرستان تازه تاسیس هلیلان/ اجرای دو طرح مهم پتروشیمی و کشاورزی
استاندارایلام گفت؛عزم دولت برای توسعه هلیلان جدی است وبااجرای دو طرح مهم پتروشیمی وکشاورزی۱۰۰۰َشغل جدید دراین شهرستان تازه تاسیس ایجاد می شود.

به گزارش برنا از استان ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در کارگروه توسعه هلیلان به عزم جدی دولت و نظام برای توسعه این منطقه اشاره کرد و تصریح نمود: علاوه بر خدمات گذشته امروز گام های مهمی برای توسعه هلیلان برداشته شده است که از آن جمله می توان به بحث تبدیل شدن هلیلان به شهرستان اشاره کرد.

او با تاکید بر هم افزایی ایجاد شده برای توسعه هلیلان ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد توسعه این منطقه و برون رفت از محرومیت در این منطقه محروم باشیم. 

سلیمانی دشتکی هلیلان را شایسته توسعه دانست و گفت: امروز از همه ظرفیت دستگاه های اجرایی، ارگان ها و نهادها و بنیادها و کمک خیرین برای رفع محرومیت استفاده می شود.

او از در دست اجرا بودن طرح های مهم و بزرگ برای توسعه هلیلان خبر داد و گفت: در این میان دو طرح مهم پتروشیمی هلیلان با اعتبار یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و حجم سرمایه گذاری و اشتغال ۳۰۰ نفر بطور مستقیم  و پروژه کشاورزی ۳ هزار و ۳۰۰ هکتاری کهره- داجیوند و میدر با اشتغالزایی قریب ۷۰۰ نفرمی تواند تحول بزرگی در اشتغال و توسعه ایجاد کند.

استاندار ایلام در ادامه به مشکل معارضین محلی در هلیلان اشاره کرد و گفت: فرماندار هلیلان ظرف دو هفته مشکل معترضین اجرای طرح های توسعه ای در منطقه را حل کند.

اوتاکید کرد: برای اجرای پتروشیمی هلیلان سرمایه گذار تاکنون دوبار اقدام کرده است اما هر بار معارضین محلی باعث عدم اجرای این طرح مهم شده اند.

او افزود: انشاء الله در صورت رفع مشکل زمین ظرف یک ماه آینده نیز کلنگ زنی عملیات اجرایی پتروشیمی انجام خواهد شد.

استاندار ایلام در ادامه ضمن تشکر از تلاش و کمک همه نهادها و ارگانها درگیر در کار محرومیت زدایی هلیلان، تاکید کرد: محرومیت و  مظلومیت هلیلان را در کشور جا انداخته ایم تا امروز نهادها و ارگانهای حمایتی با رغبت بیشتری پای کار بیایند.

او در ادامه خواستار زمینه ایجاد طرح های توسعه ای در شهرستان هلیلان شد و گفت: بایست با همکاری مردم از طرق مختلف زمینه مشارکت و کمک های خیرین ارگان ها، شرکت ها و نهادهای حمایتی برای کمک به هلیلان فراهم شود البته دولت نیز در این راستا بحث محرومیت زدایی هلیلان را در اولویت  کاری خود قرار داده است.

نماینده عالی دولت در استان بر پایش به لحظه اقدامات انجام شده در هلیلان تاکید کرد و گفت: کمیته ای تحت عنوان نظارت بر اجرای پروژه های توسعه هلیلان تشکیل شود و هر دوهفته یکبار گزارش کار بدهد.

او در پایان خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز گفت: با توجه به عمق محرومیت هلیلان در اختصاص اعتبارات نگاه ویژه ای به این منطقه محروم داشته باشد و هر سال این اعتبارات بصورت تصاعدی تا رفع محرومیت ها افزایش یابد.

گفتنی است در این نشست برخی از دستگاه های اجرایی از اقدامات انجام شده در هلیلان گزارش دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز