آزادسازی سهام عدالت؛ مستقیم یا غیر مستقیم؟ مسئله این است!

۱۳۹۹/۰۲/۲۸ - ۱۲:۴۶:۰۷
کد خبر: ۱۰۰۳۲۶۸
آزادسازی سهام عدالت؛ مستقیم یا غیر مستقیم؟ مسئله این است!
حدود دو هفته است که از آغاز آزادسازی سهام عدالت می‌گذرد، کارشناسان و مسئولان زیادی در این مورد صحبت کرده‌اند، اما هنوز روش‌های آزادسازی سهام عدالت برای عده زیادی نامفهوم و پرابهام است. اگر شما نیز از مشمولان سهام عدالت هستید و به دنیال یافتن جزئیات بیشتری از روش‌های آزادسازی و مدیریت و خرید و فروش آن هستید، حتماً تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حدود دو هفته است که از آغاز آزادسازی سهام عدالت می‌گذرد، کارشناسان و مسئولان زیادی در این مورد صحبت کرده‌اند، اما هنوز روش‌های آزادسازی سهام عدالت برای عده زیادی نامفهوم و پرابهام است. اگر شما نیز از مشمولان سهام عدالت هستید و به دنیال یافتن جزئیات بیشتری از روش‌های آزادسازی و مدیریت و خرید و فروش آن هستید، حتماً تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

داستان سهام عدالت چیست؟

سهام عدالت سهام حدود ۵۰ شرکت سرمایه‌پذیر از میان شرکت‌های معتبر دولتی است که به عنوان تسهیلات به اقشار کم‌درآمد‌تر جامعه داده شده است و از آن می‌توان به عنوان یک یارانه غیرمستقیم یاد کرد. از زمان راه‌اندازی سهام عدالت تا کنون اختیار و مدیریت سهام عدالت به دست شرکت‌های تعاونی عدالت استانی بود و سود حاصل از آن به حساب مشمولان این سهام واگذار می‌گردید. اما از دهم اردیبهشت ۱۳۹۹ این امکان به مشمولان داده شده است که اقدام به آزادسازی سهام عدالت خود کنند و مدیریت آن را خودشان بر عهده بگیرند.

تفاوت روش مستقیم و غیرمستقیم آزادسازی سهام عدالت چیست؟

در حال حاضر شما این امکان را دارید که با مراجعه به سامانه سهام عدالت، گزینه آزادسازی "مستقیم" را انتخاب کنید و مدیریت سهام عدالتتان را بر عهده بگیرید. اگر تا پایان اردیبهشت، اقدامی برای این کار انجام ندهید، مدیریت آن به وسیله شرکت‌های تعاونی استانی ادامه خواهد یافت. در صورت انتخاب آزادسازی مستقیم، پس از دو ماه قابلیت داد و ستد سهام خود را در بازار بورس خواهید داشت.

سهام عدالت

 

کدام یک از این روش‌ها سودآورتر است؟

احتمالاً هنوز سؤال‌های زیادی راجع به سودآوری و نحوه خرید و فروش سهام عدالت دارید. در سایت «سامانه راهنمای جامع سهام عدالت» می‌توانید به مجموعه جامعی از محتواهای آموزشی و توضیحات و اخبار راجع به سهام عدالت دسترسی داشته باشید. در ارتباط با مقایسه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت در این سامانه این توضیح داده شده است که اگر می‌خواهید مالکیت و مدیریت سهام خود را بر عهده بگیرید و نقدشوندگی بهتری را تجربه کنید، روش مستقیم بهتر است، در غیر این صورت مدیریت سهام خود را به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و پروژه‌ای منطقه‌ای خواهید داد که با تأخیر بیشتری می‌توانید سرمایه‌تان را نقد کنید.

پس به نوعی اینکه کدام روش را انتخاب کنید تا حدی به شناخت شما از بازار بورس برمی‌گردد. اگر از بورس و فعالیت در آن سررشته دارید، روش آزادسازی مستقیم بهترین گزینه برای شماست. هم امکان سود کردنتان زیاد است و هم به سرعت امکان خرید و فروش و نقد کردن سرمایه‌تان را دارید. اگر هم هیچ شناختی از بازار سرمایه ندارید، شاید بهتر باشد که مدیریت آن را همچنان در دست دولت و شرکت‌های تعاونی استانی باقی بگذارید.

اگر هنوز پرسش‌های دیگری برایتان مطرح است و یا علاقه دارید اطلاعاتتان را راجع به سهام عدالت و مدیریت آن افزایش دهید، حتماً سایت «سامانه راهنمای جامع سهام عدالت» را به خاطر بسپارید. آموزش ویدئویی آزادسازی سهام عدالت، آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با آن و همچنین نحوه محاسبه سود سهام عدالت و خرید و فروش آن‌ها در این وب‌سایت در دسترس شما است.

https://www.saham-e-edalat.com

نظر شما