جلوگیری از شیوع کرونا با دوربین مداربسته جدید داهوا

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۱۲:۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۰۰۷۶۹۶
جلوگیری از شیوع کرونا با دوربین مداربسته جدید داهوا
داهوا یکی از بزرگترین تولید کنندگان دوربین های مدار بسته و سیستم های نظارت تصویری در جهان است. داهوا قبلا چند سری از دوربین های حرارتی را برای دید در تاریکی مطلق معرفی کرده بود اما سری جدید دوربین مداربسته حرارتی با تشخیص دقیق دمای بدن را نیز معرفی کرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، تلاش ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (کوید 19) در جهان همچنان ادامه دارد. برخی کشورها محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی را کاهش داده اند اما از ورود افراد با علائم کرونا به مکان های عمومی مخصوصا مکان های مسقف که محل تجمع مردم است جلوگیری می کنند. یکی از این علائم بارز ویروس همه گیر می تواند تب باشد. بنابراین مسئولین اماکن مختلف سعی در سنجش تب مراجعه کنندگان به این مکان ها می کنند تا در صورت مشاهده مورد مشکوک از ورود آن شخص جلوگیری شود.

دستگاه تب سنج دستی که به تب سنج پیشانی نیز معروف است یکی از ابزارهای اولیه برای یافتن موارد مشکوک است. یک نفر می بایست مسئول آزمایش تب شود و از فاصله بسیار نزدیک تب افراد را اندازه گیری کند. اینکار هم زمان بر است و هم خسته کننده همچنین ممکن است هم برای فردی که تب را می سنجد و هم برای افرادی که مورد آزمایش قرار می گیرند به دلیل فاصله کم خطرناک باشد.

به همین دلیل اخیرا کمپانی های تولید کننده دوربین مداربسته در جهان بیش از پیش به تولید دوربین های حرارتی روی آورده اند. داهوا یکی از بزرگترین تولید کنندگان دوربین های مدار بسته و سیستم های نظارت تصویری در جهان است. داهوا قبلا چند سری از دوربین های حرارتی را برای دید در تاریکی مطلق معرفی کرده بود اما سری جدید دوربین مداربسته حرارتی با تشخیص دقیق دمای بدن را نیز معرفی کرده است.

سنجش تب کرونا با دوربین مدار بسته حرارتی

این دوربین ها بسیار دقیق عمل می کنند و قادر هستند در هر ثانیه به صورت لحظه ای دمای بدن 3 نفر در تصویر را نمایش دهند و دمای هر شخص را روی تصویرش ثبت کنند. این راه حل یکی از سریعترین راه حل های موجود برای سنجش تب در اماکن عمومی محسوب می شود.

دوربین مداربسته حرارتی داهوا قادر است دمای بدن اشخاص را در فاصله تقریبی 3 متر نیز مورد سنجش قرار دهند.

دوربین مانیتورینگ دمای حرارتی بدن Dahua امکان کنترل دقیق دمای بدن 0.3 ± 0.3 ℃ (با شخص سیاه) را دارد. با استفاده از الگوریتم داخلی AI ، می تواند به طور همزمان گروهی از افراد را از فاصله 3 متری رصد کند و امکان دسترسی سریع و غیر تماسی را فراهم کند. با نصب در ورودی سوپرمارکت ها و مراکز خرید ، می توان از ورود افراد با غربالگری اولیه کارمندان و مشتریان با دمای غیر طبیعی بدن جلوگیری کرد.

این امر به کاربران کمک می کند تا قبل از تغییر درجه حرارت ، اقدامات مربوطه را انجام دهند ، از این طریق پروتکل مناسب را فراهم کرده و در صورت لزوم ، تأیید دوم توسط متخصصان پزشکی را انجام دهند.

شمارش خودکار ورود مشتریان

برای خرده فروشانی که در طول همه گیری نیاز به گردش مشتری محدود دارند ، دوربین شمارنده افراد که دارای هوش مصنوعی داهوا هستند ، می توانند به صورت خودکار و دقیق تعداد واقعی افراد ورودی به فروشگاه را محاسبه کنند. هنگامی که تعداد خریداران از مقدار تعیین شده فراتر رود ، دستگاه زنگ می زند و روی علائم دیجیتالی در ورودی فروشگاه نشان می دهد که تعداد افراد داخل آن پر است ، و به این ترتیب افراد جدید منتظر می مانند تا تعدادی از مشتریان فروشگاه را ترک کنند.

با سیستم دیگر به تعداد کارمندان اضافی برای شمارش دستی مشتریان در درب ورودی نیاز نیست ، که این امر می تواند به خرده فروشان کمک کند تا هزینه های کار را کاهش دهند و کارایی مدیریتی خود را بهبود بخشند. علاوه بر این ، نرم افزار Dahua DSS تمام اطلاعات و عملکردها را در یک سیستم یکپارچه می کند و یک بستر مرکزی تجسم یافته برای خرده فروشان برای مدیریت کارآمدتر فروشگاه ها ، کارمندان و مشتریان خود ایجاد می کند.

شایان ذکر است که این یک راه حل مقرون به صرفه است که کاربردهای چند منظوره و طولانی مدت را برای خرده فروشان ارائه می دهد. علاوه بر ویژگی های اصلی نظارت ، این سیستم همچنین می تواند خرده فروشان را در ایجاد ارزش تجاری پس از همه گیری کرونا کمک کند.

درباره جدیدترین دوربین تشخیص دمای بدن داهوا:

DH-TPC-BF3221-T Thermal Hybrid Camera  جدیدترین دوربین شبکه حرارتی ترکیبی که ترکیبی از اکسید وانادیوم استسنسورVOx  با سنسور نور مرئی 2 MP. راه حل نیز فراهم می کند. این دوربین مداربسته داهوا شامل یک دستگاه کالیبراسیون سیاه پوست که دمای ثابت را حفظ می کند

دوربین حرارتی همراه با دستگاه کالیبراسیون blackbody و 4 TB ویژگی ضبط ویدیوی شبکه یک راه حل بدون تماس مداوم ارائه می دهد ، از مزیت های این دوربین مدار بسته مانیتورینگ دمای بدون تماس و بصورت غیر تهاجمی است.

دوربین های حرارتی Dahua از یک اکسید وانادیوم بدون پوشش استفاده می کنند VOx

سنسوری که حساسیت حرارتی بالاتری را در فشرده تر و بیشتر ایجاد می کند . جدا ازینکه مقرون به صرفه هستند دوربین های وانادیوم اکسید قابل اطمینان تر نیز می باشند ،

این دوربین مجهز به یک چراغ روشنایی سفید و خارجی است ، دارای یک بلندگو که در هنگام تشخیص غیر طبیعی می تواند هشدار دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز