نگرانی های تزریق بوتاکس

۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۰۹:۴۹:۵۵
کد خبر: ۱۰۰۸۰۵۲
نگرانی های تزریق بوتاکس
بوتاکس یک سم سیستم عصبی است که باعث فلج موقت عضلات میشود. این اثر حدود ۴-۶ ماه باقی خواهد ماند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، همانطور که احتمالا بخوبی مطلع هستید، بوتاکس یک سم سیستم عصبی است که باعث فلج موقت عضلات میشود. این اثر حدود ۴-۶ ماه باقی خواهد ماند.

تزریق بوتاکس در گذشته فقط یک اقدام درمانی بود که در برخی بیماری های سیستم عصبی برای شل کردن عضلات سفت شده استفاده میشد. اما سالهاست که نام بوتاکس با زیبایی همراه شده است و استفاده های درمانی بوتاکس به حاشیه رانده شده است.

موارد مصرف بوتاکس:

۱- زیبایی : بوتاکس برای رفع چین و چروک پیشانی و دور دهان و بقیه نواحی صورت و گردن استفاده می شود.

۲- درمان تعریق زیاد: برای کاهش بوی بد و تعریق از بوتاکس زیر بغل گاهی استفاده میشود که معمولا تا حدود ۹۰ درصد موارد موثر است ولی هر ۶ ماه نیاز به تکرار دارد.

۳- درمان میگرن : بوتاکس در درمان میگرن به تازگی مورد توجه قرار گرفته و نکته ای که اغلب افراد نمی دانند اینست که بوتاکس زیبایی با بوتاکس میگرن فرق دارد و در زمانی که بوتاکس برای میگرن تجویز میشود معمولا مقدار مصرف بوتاکس و همچنین نواحی تزریق بوتاکس متفاوت است.

۴- درمان اسپاسم و سفتی عضلات در بیماری های مزمن سیستم عصبی و گاهی به دنبال سکته مغزی و یا فلج مغزی

اثرات و عوارض بلند مدت بوتاکس

بوتاکس زدن عوارض بلند مدت جدی ندارد ولی به گفته دکتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب جایروس ، تزریق بوتاکس معمولا در بلند باعث موارد زیر میشود:

۱- قدرت طبیعی عضلات کمتر میشود،  مثلا اگر چند نوبت در ناحیه پیشانی بوتاکس بزنید ، بعد از مدتی کمتر اخم خواهید کرد حتی اگر اثر بوتاکس تمام شده باشد‌. علت این موضوع اینست که مغز شما یاد گرفته که اگر هم برای اخم کردن تلاش کنید، عضله منقبض نخواهد شد پس بعد از مدتی مغز کمتر دستور انقباض عضله را صادر می کند.

۲- حجم عضلات منطقه بوتاکس زده شده، کوچکتر میشوند

اگر دقت کرده باشید افرادی که فلج هستند در اندام های فلج شان عضلات باریک و کوچکتری دارند که علت این موضوع عدم استفاده بلند مدت از عضلات است، به دنبال تزریق بوتاکس هم چنین اتفاقی رخ می دهد که البته در مواردی مثل بوتاکس پیشانی شاید همان چیزی باشد که دنبالش هستید.گاهی در بلند مدت برای جبران آتروفی عضلانی و برای بهبود ظاهری چین و چروک ها، نیاز به تزریق فیلر برای بهبود ظاهر صورت وجود داشته باشد.

۳- در صورت استفاده از تکنیک های اشتباه تزریق بوتاکس و یا شروع زودهنگام تزریق "مثلا حوالی ۲۰-۲۵ سالگی" پوست ناحیه بوتاکس شده نازک و کمی سفیدتر می شود که این موضوع با استفاده از تکنیک های درست تزریق و سن مناسب تزریق، قابل پیشگیری است.

۴- همچنین به گفته دکتر مهسا سعیدیان از پزشکان مجموعه تهران اسکین، به مرور زمان شما نیاز کمتری به بوتاکس دارید. با ضعیف تر شدن عضله در بلند مدت نیاز به تزریق کمتر میشود، زیرا که قدرت عضله آنقدر کاهش یافته که بدون بوتاکس هم توانایی انقباض چندانی ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز