چگونه از تهران به سمنان برویم

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۵:۲۷:۱۰
کد خبر: ۱۰۱۵۹۶۸
چگونه از تهران به سمنان برویم
سمنان شهر مرکزی شهرستان سمنان و یکی از شهرهای توریستی کشور ماست. این شهر در مسیر مشهد قرار دارد و مسافران زیادی را اسکان می‌دهد اما به خودی خود ویژگی‌های زیادی دارد که شما را مجاب به سفر و گشت و گذار در آن می‌کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سمنان شهر مرکزی شهرستان سمنان و یکی از شهرهای توریستی کشور ماست. این شهر در مسیر مشهد قرار دارد و مسافران زیادی را اسکان می‌دهد اما به خودی خود ویژگی‌های زیادی دارد که شما را مجاب به سفر و گشت و گذار در آن می‌کند. مساجد قدیمی، گرمابه‌ها، دروازه‌ها و... از جمله جاذبه‌های تاریخی شهر سمنان هستند. اما برای رسیدن به سمنان چه راهی را انتخاب کنیم؟ چگونه از تهران به سمنان برویم؟ آیا بلیط اتوبوس سمنان تهران علی بابا در سمنان هست؟

روش‌های سفر به سمنان

سمنان یکی از معدود شهرهای کم جمعیت است که به سه روش زمینی، ریلی و هوایی امکان سفر به آن‌جا وجود دارد. در ادامه راه‌های سفر از تهران به سمنان را برای شما توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

جاده‌هایی که از تهران به سمنان ختم می‌شنود

سمنان از نظر مقصد راه های جاده‌ای شرایط بسیار مناسبی دارد. از شهر تهران سه جاده وجود دارد که به سمنان می‌رسد:

  1. آزاد راه حرم تا حرم

آزادراه حرم تا حرم قم گرمسار یکی از این جاده هاست. این جاده از نظر امکانات رفاهی شرایط مناسبی ندارد و در واقع دو سوم انتهایی آن هیچ امکاناتی ندارد. اما در واقع آزادی و امنیتی که این جاده از آن برخوردار است، هیچ یک از جادهای دیگر ندارند. مسیر اتوبان حرم تا حرم قبل از گرمسار با بزرگراه امام رضا به هم می‌پیوندند. باید بگویم که این جاده بیشتر برای افرادی که از قم یا اصفهان به سمنان می‌روند مناسب است تا ساکنان تهران و دیگر شهر‌ها.

  1. بزرگ راه امام رضا

افرادی که قصد حرکت از تهران به سمت سمنان را دارند بزرگراه امام رضا یک انتخاب سر راست برای آن‌هاست. امکانات رفاهی این جاده تقریبا به صورت یکسان در کل راه وجود دارد. خروجی این جاده از اتوبان امام علی تهران است و در ادامه به شهر شریف آباد، ایوانکی، گرمسار و در آخر به سمنان می‌رسد. جاده امام رضا که با 221 کیلومتر کمترین مسافت را بین سه جاده دیگر با سمنان دارد برای افرادی مناسب است که می‌خواهند سریع به مقصد خود برسند و مناظر جاده زیاد برای آن‌ها مهم نیست.

  1. جاده تهران - فیروزکوه

جاده دیگری هم برای رسیدن به شهر سمنان وجود دارد. جاده تهران فیروز - کوه از جاده‌های قدیمی و با صفای ایران است. اگر جزء افرادی هستید که سرعت کم و کوهستانی بودن جاده برای شما مهم نیست پس حتما از این راه به شهر سمنان بروید. جاده فیروزکوه - تهران از جمله جاده‌های با حال ایران است که در دل خود جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی دارد. اگر از این راه برای سفر به سمنان می‌روید پس حتما قبل از سفر از اطلاعات جاده و شرایط آن مطلع شوید، زیرا معمولا جاده فیروزکوه - تهران مسدود یا با ترافیک سنگین است. در ضمن زمانی‌که در جاده فیروزکوه به دوراهی قائمشهر و سراتزا رسیدید به سمت جاده سراتزا بروید وگرنه مقصد شما مازندران می‌شود.

سفری بدون دغدغه با قطار

همان‌طور که قبلا هم گفتم برای سفر به سمنان هر سه روش ریلی هوایی و زمینی مقدور است. اگر علاقه‌ای به جاده و سفر با ماشین ندارید همچنین هزینه زیادی را هم برای هواپیما نمی‌خواهید بدهید، پیشنهاد ما به شما سفری ایمن راحت و بدون دغدغه تا سمنان با قطار است. فاصله اهواز تا اصفهان چقدر است؟

هواپیما سریع‌ترین روش سفر

با احداث فرودگاه پروازهای داخلی در شهر سمنان امکان سفر با هواپیما نیز در این شهر مهیا شد. همان‌طور که می‌دانید هواپیما دیگر دید و منظره خاصی ندارد و برای افرادی که زمان برای آن‌ها مهم است و هزینه بلیط برایشان اهمیتی ندارد، مناسب است. ضمن این‌که سفر با هواپیما به سمنان به هزینه زیادی احتیاج ندارد، اما بالاخره خرج بلیط آن از قطار یا اتوبوس بیشتر است.

مقایسه و انتخاب بهترین راه برای سفر به سمنان

سه روش رفتن به سمنان را گفتیم، اما کدام روش مناسب و بهتر است؟ در کدام روش راحت‌تر می‌توان بلیط اتوبوس سمنان تهران یا بلیط هواپیمای سمنان تهران را تهیه کرد؟ هر کدام از روش‌ها ویژگی و شرایط خود را دارند و البته شما با توجه به هدف خود از سفر آن‌ها را انتخاب کنید. اما پیشنهاد ما به شما سفر جاده ایست. ویژگی‌های سفر جاده‌ای از دیگر روش‌ها برتر و بهتر است. سفر جاده‌ای دو ویژگی مهم دارد. اول این‌که زیبایی‌های مسیر را می‌بینید و دوم هزینه سفر نصف قیمت دیگر روش‌هاست.

شما در روش جاده‌ای دو انتخاب پیش رو دارید. اول سفر با اتوبوس و دوم با ماشین شخصی. اگر جزء افرادی هستید که ترس از جاده دارید یا حال رانندگی ندارید، پیشنهاد ما به شما خرید سریع و راحت بلیط از سایت علی بابا است. با این‌کار شما در سریع‌ترین زمان، بلیطِ مسیری که دوست دارید را می‌خرید و سفر خود را آغاز می‌کنید، دیگر ترس تاخیر هواپیما یا نبود بلیط قطار را هم ندارید. در سمنان به این دلیل که ایستگاه قطار، ایستگاه میانی ریل راه آهن است ممکن است که به راحتی بلیط برای شما فراهم نشود. شرایط پروازهای ایران هم که وضعیت مشخصی دارد، اما با اتوبوس دیگر از این‌جور مشکلات خبری نیست. برای برگشت از سمنان هم می‌توانید سریع بلیط اتوبوس را از علی بابا تهیه کنید و به سفر خود خاتمه دهید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز