لاغری سریع با چند استراتژی ساده

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۰:۳۲:۴۱
کد خبر: ۱۰۱۹۶۰۶
لاغری سریع با چند استراتژی ساده
در ادامه چند استراتژی معرفی می شوند که به شما کمک می کنند بدون ناراحتی و به سرعت لاغر شوید.

مطمئن باشید کاهش وزن و لاغری سریع غیر ممکن است و شما هم می توانید به وزن مورد نظر خود برسید. رژیم های غذایی مختلفی وجود دارد که بدون گرسنگی و سختی های زیاد، به کاهش وزن سریع کمک می کنند.

اما اگر قرار باشد پس از مدتی وزن شما دوباره به همان مقدار قبل بازگردد، رژیم گرفتن فقط نوعی سختی دادن به خودتان است. زمانی لاغری سریع شکم و سایر بخش های بدن ارزشمند است که دائمی باشد. برای کاهش وزن دائم لازم است تغییراتی در سبک زندگی خود بدهید که پس از لاغری دوباره دردسر اول را تجربه نکنید.

در ادامه چند استراتژی معرفی می شوند که به شما کمک می کنند بدون ناراحتی و به سرعت لاغر شوید.

1.هر روز صبحانه بخورید

هر روز صبحانه خوردن روشی بسیار موثر است که کمک می کند در طول روز کالری کمتری مصرف کنید. بسیاری از مردم فکر می کنند صبحانه نخوردن به دریافت کالری کمتر و کاهش وزن کمک می کند، اما در حقیقت افرادی که صبحانه نمی خورند، در طول روز کالری بیشتری دریافت می کنند. بررسی ها نشان داده اند افرادی که صبحانه می خورند، BMI یا شاخص توده بدن کمتری دارند.

2.آشپرخانه را شب ها ببندید

در یک زمان مشخص شده خوردن را متوقف کنید و رفتن خود را به آشپزخانه محدود کنید، به این ترتیب هر گونه پرخوری در شب کم می شود. زمانی که جلوی تلویزیون نشسته اید، می توانید یک آب نبات بدون قند در دهان بگذارید تا حس نیاز به خوردن موا غذایی در شما کم شود.

3.کالری نوشیدنی ها را با دقت انتخاب کنید

نوشیدنی های شیرین شده دارای کالری زیادی هستند، اما گرسنگی را کم نمی کنند. بنابراین بهتر است با نوشیدن آب ساده که با آب مرکبات طعم دار شده، شیر کم چرب و یا کمی آبمیوه طبیعی تشنگی خود را برطرف کنید. همچنین نوشیدن آب سبزیجات کم کالری برای رفع گرسنگی و تشنگی در بین وعده های غذایی موثر است.

4.سبزیجات و میوه ها را با دقت انتخاب کنید

خوردن میوه ها و سبزیجاتی که دارای کالری کم و حجم زیاد هستند، باعث می شود کمتر به سمت غذاهای پرچرب و پرکالری رو آورید. گوشت را از بشقاب خود حذف کنید و به جای آن بشقاب خود را با سبزی و سالاد پر کنید. یا اینکه می توانید وعده نهار یا شام خود را با یک ظرف سالاد یا کمی سوپ سبزیجات شروع کنید. خوردن میوه ها و سبزیجات نه تنها به لاغری سریع کمک می کند، بلکه ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را نیز تامین می کند.

برای اینکه میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید، آشپزخانه خود را با این مواد مغذی پر کنید تا موقعیت های بیشتری برای خوردن این مواد مغذی داشته باشید.

5.غلات مصرف کنید

به جای غلات تصفیه شده، مانند نان با آرد سفید، کیک و کلوچه، بهتر است غلات سبوس دار مصرف کنید؛ غلات سبوس دار باعث می شود سریعتر سیر شوید و مدت طولانی تر هم نیاز به خوردن غذا پیدا نکنید.

6.محیط اطراف خود را کنترل کنید

استراتژی ساده دیگری که به کاهش میزان کالری مصرفی کمک می کند، کنترل محیط است – کنترل محیط شامل موارد زیادی است، از خوراکی های سالمی که در آشپزخانه خود قرار می دهید تا انتخاب رستوران های مناسب. کنترل محیط احتمال وسوسه شدن با خوراکی های ناسالم را کاهش می دهد. حتی در این شرایط هم قبل از اینکه شروع به پرخوری کنید، 15 دقیقه صبر کنید و یک لیوان آب بنوشید.

7.میزان وعده های غذایی خود را بررسی کنید

اگر میزان وعده های غذایی خود را به میزان 10 تا 20 درصد کاهش دهید، نیاز نیست کار دیگری انجام دهید و مطمئن باشید وزن کم می کنید. اغلب اوقات وعده سرو شده در رستوران یا حتی در خانه بیشتر از نیاز است. برای اینکه میزان وعده های غذایی خود را کنترل کنید، توصیه می شود از بشقاب و قاشق کوچک استفاده کنید.

8.هر روز پروتئین مصرف کنید

پروتئین کم چرب مصرف کنید و میان وعده های سالم بخورید تا زمان بیشتری سیر بمانید و همچنین پرخوری نکنید. بهترین منابع پروتئین عبارتند از ماست کم چرب، مقدار کمی آجیل، کره بادام زمینی، تخم مرغ، لوبیا و گوشت بدون چربی.

به علاوه متخصصین تغذیه پیشنهاد می کنند وعده های غذایی خود را سبک انتخاب کنید اما می توانید تعداد وعده های غذایی خود را بیشتر کنید، به این ترتیب سطح قند خون شما ثابت مانده و پرخوری نمی کنید.

در ادامه چند نکته تغذیه ای و چند خوراکی معرفی می شود که در فرایند لاغری سریع بسیار موثر خواهند بود.

سرکه سیب

سرکه سیب سرشار از اسید استیک است که دارای خواص ضد التهابی و ضد چاقی است و به لاغری سریع کمک زیادی می کند. یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با کمی عسل به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. این محلول را دو بار در روز بنوشید.

چای سبز

مصرف منظم چای سبز به کاهش وزن و همچنین حفظ وزن متناسب کمک می کند. چای سبز مهم ترین منبع کاتچین catechin و کافئین caffeine است که هر دو نقش مهمی در کاهش وزن بازی می کنند.

لیمو و عسل

ترکیب لیمو و عسل یک ترکیب محبوب و موثر برای لاغری سریع است. ویتامین C موجود در لیمو به اکسیداسیون چربی کمک می کند و عسل نیز فعالیت چربی ها را کاهش می دهد. این محلول را 3 تا 4 بار در روز بنوشید.

فلفل سیاه

فلفل سیاه حاوی ترکیبی به نام پایپرین piperine است که عامل طعم منحصر به فرد فلفل سیاه است. به علاوه پایپرین فعالیت چربی ها را کاهش داده و به کاهش وزن کمک زیادی می کند. یک قاشق چایخوری فلفل سیاه را به چای، سالاد یا هر غذای دیگر اضافه کنید و هر روز از این فلفل مصرف کنید.

دارچین

دارچین گزینه مناسبی برای مقابله با افزایش وزن در سنین بالاست و علت آن نیز به فعالیت های متابولیکی این ادویه مربوط می شود که به درمان بیماری های قلبی و دیابت هم کمک می کند.

برای مصرف دارچین یک دوم قاشق چایخوری پودر دارچین را در یک لیوان آب گرم حل کنید و نصف لیمو و مقدار کمی عسل به آن اضافه کنید، حال این محلول آماده است و می توانید یک بار در روز و با معده خالی این محلول را بنوشید.

زنجبیل

زنجبیل حس گرسنگی را کاهش می دهد. به علاوه خاصیت گرمازایی را در بدن تقویت می کند که به سوزاندن چربی اضافه کمک می کند و در نتیجه در روند کاهش وزن طبیعی بسیار موثر عمل می کند.

یک قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده را در یک فنجان آب گرم بریزید و کمی عسل به آن اضافه کنید و محلول را قبل از سرد شدن بنوشید. این محلول را 3 بار در روز و ترجیحا قبل از هر وعده غذایی مصرف کنید.

شرکت مداریا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و دارای بهترین تجهیزات لاغری در این مسیر به شما کمک می کند تا بدون سختی و در کوتاه ترین زمان به وزن ایده آل خود برسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز