نحوه انتخاب بهترین بیمه باربری

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۲۱:۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۰۲۰۳۰۲
نحوه انتخاب بهترین بیمه باربری
ما در این مطلب قصد داریم مواردی که نیاز هست در خرید یک بیمه نامه مناسب در زمینه حمل و نقل بین المللی کالا در نظر داشته باشید را بیان کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بیمه باربری یکی از بیمه نامه های تخصصی صنعت بیمه است که در سه زمینه صادرات و واردات و حمل و نقل داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین اگر شما هم به صادرات و واردات مشغول باشید یا کالایی را از خارج از کشور خریداری می کنید، باید نسبت به خرید بیمه باربری اقدام کنید. اما پیدا کردن یک بیمه نامه مناسب برای این کار با توجه به تخصصی بودن موضوع، کمی سخت بوده و نیازمند ارائه مشاوره از طرف یک کارشناس متخصص این حوزه است. اما ما در این مطلب قصد داریم مواردی که نیاز هست در خرید یک بیمه نامه مناسب در زمینه حمل و نقل بین المللی کالا در نظر داشته باشید را بیان کنیم.

1-اگر کالای شما از طریق کشتی و از راه دریا حمل می شود، پیشنهاد ما این است که از بهترین کلوز بیمه نامه که کلوز A هست استفاده کنید چرا که خیلی از خطرات از جمله تخلیه و بارگیری، دله دزدی، دزدی دریایی، طوفان، به دریا انداختن کالا برای سبک سازی، قلاب زدگی، آب دیدگی، روغن زدگی، ریزش و آسیب و تخریب عمدی را علاوه بر سایر پوشش های کلوز های دیگر تحت پوشش قرار می دهد.

2-حتماً بیمه نامه را قبل از شروع به حمل تهیه کنید. چرا که شرکت های بیمه خسارت هایی را که قبل از صدور بیمه نامه اتفاق بیافتد تحت پوشش قرار نخواهند داد. بنابراین در این زمینه دقت لازم را داشته باشید تا بتوانید در صورت وقوع خسارت در حین حمل، به راحتی از محل بیمه نامه خود جبران خسارت کنید.

3-پرداخت مبلغ حق بیمه هم می بایست قبل از شروع به حمل کالا صورت پذیرفته باشد. بنابراین اگر بیمه نامه ای برای شما صادر شده است و هنوز مبلغ حق بیمه را پرداخت نکرده اید، حتماً قبل از حمل نسبت به تسویه بیمه نامه اقدام کنید.

4-در صورتی که از شرکت های مختلف برای خرید  بیمه نامه استفاده می کنید، حتماً سعی کنید بیمه های خود را در یک شرکت متمرکز کنید. فقط کافی است با کمی تحقیق و بررسی و مشاوره در زمینه نرخ و شرایط بیمه نامه های مختلف، بهترین بیمه باربری را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید و از یک شرکت خدمات بگیرید. با این کار هم روند صدور بیمه نامه های خود را تسهیل کرده اید و هم یک نرخ ثابت برای همه بیمه نامه ها خواهید داشت که فرآیند استعلام نرخ بابت هر بیمه نامه را هم حذف خواهد کرد. همچنین اکثر شرکت های بیمه برای مشتریان ثابت خود تسهیلات ویژه ای هم به مرور زمان در نظر خواهند گرفت.

5-به نوع ارز دریافتی در بیمه نامه ها دقت کنید. هر نوع ارزی که دریافت می کنید، با همان ارز هم بیمه نامه را دریافت کنید. چرا که اگر ارز شما آزاد باشد و بیمه نامه با ارز دولتی صادر شده باشد، در زمان خسارت، مبلغ بسیار کمتری دریافت خواهید کرد.

6-با توجه به اینکه فرآیند صدور بیمه نامه باربری در برخی موارد زمان بر است، درخواست های صدور بیمه نامه را به لحظات آخر موکول نکنید. بهترین زمان برای ارسال درخواست صدور، اول صبح است. به دلیل اینکه هر روز نرخ ارز توسط سیستم شرکت های بیمه به روز می شود.

7-بهترین گزینه برای خرید بیمه باربری، بهره گرفتن از نمایندگی های بیمه است. استفاده از خدمات نمایندگی بیمه به شما کمک می کند که یک کارگزار برای پیگیری امور خود داشته باشید. محول کردن صدور به ستاد شرکت های بیمه باعث اتلاف زمان برای پیگیری امور توسط خود شما خواهد شد.

8-با توجه به شرایط تحریم کنونی، در حال حاضر بیمه نامه های صادر شده توسط شرکت بیمه سامان توسط بانکهای معتبر بین المللی قابل قبول است. اگر نگران پذیرش بیمه نامه توسط نهادهای بین المللی هستید، این موضوع را مد نظر قرار دهید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز