پرفروش‌ترین کتاب‌های هنر معاصر

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۰:۰۰:۳۸
کد خبر: ۱۰۲۷۳۸۵
پرفروش‌ترین کتاب‌های هنر معاصر
کتاب‌های هنری فراوانی منتشر شده و برخی از آنها در دسته بهترین کتاب‌های هنری 2018 قرار می‌گیرند که در این قسمت به معرفی تعدادی از آنها خواهیم پرداخت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، هنر به مجموعه‌ای از آثار اطلاق می‌شود که در جهت اثرگذاری بر عواطف، احساسات و روح انسان یا به منظور انتقال یک مفهوم خلق می‌شود. بطور کلی هنر توانایی خلق زیبایی را دارد و در حقیقت هنرمند با استفاده از خلاقیت‌های ذهنی و حالات روحی خود آثاری برجسته را خلق می‌کند که افراد مختلف ادراک و برداشت متفاوتی از آنها خواهند داشت. در این مقاله به معرفی یکی از شاخه‌های هنر، یعنی هنر معاصر خواهیم پرداخت.

هنر معاصر چیست؟

اکثر منتقدان و هنرمندان از ارائه یک تعریف مشخص برای هنر معاصر اجتناب می‌کنند. هنر معاصر به هنر اواخر قرن 20 و اوایل قرن 21 اطلاق می‌شود که جوهره آن امروزی بودن با تمام ویژگی‌هایش است. به زبانی ساده هنر معاصر، هنر تولید شده در دوره کنونی است.

هنر معاصر در ایران از قرن 19 تا 21 مسیر خود را طی کرده و متاثر از تمامی تحولات اجتماعی، سیاسی و ... بوده، زیرا هنرمند هم فردی از همان جامعه است که روزمرگی‌های خود را دارد. بسیاری از هنرمندان تفاوتی میان هنر مدرن و هنر معاصر قائل نمی شوند، اما برخی دیگر معتقدند که یکی از خصوصیات هنر مدرن فردگرایی است، بطور مثال آثار ارائه شده توسط دو هنرمند نقاش با یکدیگر تفاوت دارند پس می‌توان گفت این تفاوت در بستر تحولات اجتماعی شکل گرفته و سلیقه هنرمند در این میان نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

انواع هنر معاصر

ریشه هنر معاصر را در جامعه ایران می‌توان در برخورد جامعه ایرانی و روشن فکرانش با اندیشه‌های اروپایی و تکنیک‌های جدید دانست. در هنر مدرن، در حقیقت هنرمندان سنت‌های هنری کلاسیک را کنار گذاشتند و به نوآوری‌های شخصی با بهره‌گیری از تحولات گوناگون روی آوردند. در اروپا نخستین هنرمندان نوگرا کلود مونه، آنری ماتیس و ونسان ون‌گوک بودند که از ابزار و شیوه‌های نوین برای انتقال مفاهیم در آثار خود استفاده کرده‌اند. برخی از انواع هنر معاصر عبارتند از :

 مینیمالیسم در روسیه و آمریکا بر پایه سادگی بیان و روش های ساده و عاری از پیچیدگی شکل گرفت.

پاپ آرت در دهه 60 در کشورهای انگلستان و آمریکا ایجاد گردید که به آن هنر مردمی نیز می‌گویند. این سبک برگرفته از فرهنگ مردمی و تبلیغات محیطی بوده که با نگاهی منتقدانه همراه است.

سوررئالیسم محصول فراموشی دادائیسم بوده که به معنای گرایش به ماورای واقعیت است. این سبک در کشور فرانسه شکل گرفت و از هنرمندان مشهور پیرو این سبک می توان به سالوادور دالی و رنه ماگریت اشاره کرد.

کانستراکتیوایسم توسط ولادیمیر تاتلین، بر مبنای هنر پیکاسو و کولاژهای کوبیسمی شکل گرفته و ابتدا در معماری ایجاد شده سپس به هنرهای تجسمی راه پیدا کرده است.

بهترین کتاب های هنر معاصر

در این زمینه کتاب‌های هنری فراوانی منتشر شده و برخی از آنها در دسته بهترین کتاب‌های هنری 2018 قرار می‌گیرند که در این قسمت به معرفی تعدادی از آنها خواهیم پرداخت.

 کتاب 7 روز در دنیای هنر

این اثر توسط سارا تورنتون نوشته شده که خواننده را در شهرهای لندن، ونیز، نیویورک، لس آنجلس و بازل با خود همراه می‌کند و در رابطه با جزئیات پشت صحنه فستیوال‌های هنری، نمایشگاهها و گالری ها و استودیوهای هنری اطلاعاتی را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

  کتاب چه کسی از هنر مدرن می‌ترسد؟

این کتاب توسط کانگ آن و جسیکا سرسی نوشته شده که به دنبال یافتن پاسخ برای پرسش‌هایی نظیر "هنر معاصر چیست؟" و "چرا به آن هنر معاصر می‌گوییم؟ " است و هدف آن پرده‌برداری از هنر معاصر به شیوه رمزگشایی و توضیح هنر مفهومی از ابتدا تا انتها است.

 کتاب هنر معاصر

این کتاب تحلیلی بر هنر در دوران پسامدرن است که نویسنده مباحث هنری مختلف در آن عصر را بررسی می‌کند. همچنین جولیان استلا براس در کتاب هنر معاصر مباحث سیاسی و اقتصادی حاکم بر هنر معاصر در دوران پسامدرن را به تفصیل شرح می‌دهد.  اکثر اساتید رشته های هنری در دنیا به دانشجویان خود توصیه می کنند این کتاب را برای آشنایی بیشتر با عصر هنری معاصر مطالعه کنند.

تفاوت هنر معاصر و هنر مدرن

هنر مدرن براساس خلاقیت هنرمند شکل گرفته و اعتقاد بر این است که آثار هنر مدرن معنای عمیقی دارند، پس هدف برای هنرمند مدرنیست مهمتر است. همچنین در هنر مدرن سنت‌های هنری کلاسیک جای خود را به نوآوری‌های شخصی در بهره‌گیری از هنر داده است. با پایان دهه 70 میلادی، دوره‌ای با نام هنر معاصر شکل گرفت که از ویژگی‌های آن بهره‌گیری هنرمندان از ابزارهایی چون رایانه و ویدئو برای انتقال مفاهیم موردنظر است.

کتاب‌های هنر مدرن

کتاب "هنر مدرن" توسط نوربرت لینتن نوشته و به آثار هنری قرن بیستم می‌پردازد. در این کتاب نویسنده به مباحث هنری مرتبط با هنر مدرن و همچنین تاریخ هنر مدرن، سبک و جنبش‌های هنری مدرن می‌پردازد.

 کتاب "حقیقت هنرمند، فلسفه‌های هنر" در سال 1940 ، زمانیکه مارک روتکو در اواخر دهه 30 از زندگی خود بود، نوشته شده که 30 سال پس از مرگش به چاپ رسید. در این اثر، دیدگاههای پیچیده روتکو در رابطه با دنیای هنر مدرن، تاریخ هنر و همچنین هنرمند بودن در جامعه تشریح می‌شود. مقدمه این کتاب توسط پسر روتکو نوشته و در رابطه با نسخه خطی آن که 60 سال پس از نگارش در خانه پدرش یافت شد، صحبت کرده است.

اگر علاقمند به کتاب‌های هنری و آشنایی با موضوعات هنری هستید، توصیه می شود کتاب هنر معاصر را مطالعه کنید و فراموش نکنید برای خرید کتاب آنلاین، به سایت فروشگاه کتاب گاج مارکت به آدرس www.gajmarket.com مراجعه کرده و با انواع کتب در این زمینه آشنا شوید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز