در این روزهای داغ اظهارنامه‌ای، آموزش مالیات برای شما یک «باید» است!

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۰:۵۹:۴۵
کد خبر: ۱۰۳۴۱۶۰
در این روزهای داغ اظهارنامه‌ای، آموزش مالیات برای شما یک «باید» است!
آموزش مالیات، یک «باید» است؛ و حالا که فصل اظهارنامه‌ها هم رسیده، ضرورت یادگیری آن بیش از پیش حس می‌شود. چون دیگر نمی‌توانید مثل قبل کارهای خود را با وجود طرح جدید جامع مالیاتی پیش ببرید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، برای این‌که در این دنیای پیچیده و پر پیچ‌وخم موفق و بی‌دردسر پیش بروید، باید به چند و چون کارها مسلط باشید. مثلاً اگر زبان انگلیسی بلد هستید، احتمالاً دیده‌اید که چقدر در موارد مختلف به شما کمک می‌کند. حتی اگر بلد هم نباشید، می‌دانید که کمبود آن تا چه اندازه‌ای حس می‌شود!

حالا تصور کنید می‌خواهید کسب و کاری راه بیاندازید. زبان دوم (از لحاظ یادگیری حتمی) راه‌اندازی کسب و کارها چیست؟ فکر می‌کنید چه مهارت و دانشی را در مورد کسب و کار خود باید حتماً بدانید تا به شما کمک کند؟

آموزش مالیات، یک «باید» است؛ و حالا که فصل اظهارنامه‌ها هم رسیده، ضرورت یادگیری آن بیش از پیش حس می‌شود. چون دیگر نمی‌توانید مثل قبل کارهای خود را با وجود طرح جدید جامع مالیاتی پیش ببرید. توافق‌ها به شکل قدیمی که وجود داشت دیگر حالا کاربردی ندارند. در حال حاضر، سیستم فقط کارهای کنترل، استعلام‌گیری و محاسبات را انجام می‌دهد. و در نهایت این‌که باید گفت این روزها مامور مالیاتی فقط وظیفۀ کنترل و بررسی را به دوش می‌کشد.

چرا باید حتماً دوره‌ی آموزش مالیات بگذرانید؟ چون خیلی از جلسه‌های مشاوره‌ای به علت عدم آگاهی از مسائل پایه‌ای مربوط به مالیات است. آیا شما هم به آموزش مالیات نیاز دارید؟ در ادامه به جواب این سوال می‌رسید. پس این مطلب را تا انتها بخوانید.

اظهارنامه مالیاتی

آموزش مالیات برای چه کسانی واجب است؟

قطعاً دوره‌ی آموزش مالیات برای همۀ افراد پیشنهاد نمی‌شود. افراد خاصی باید این نوع از آموزش‌ها را ببینند؛ کسانی که آموزش مالیات، به اصطلاح به کارشان بیاید.

  • اگر شما قصد دارید یک کسب و کار تازه راه‌اندازی کنید یا در حال حاضر کسب و کار جدید تاسیس کرده‌اید، آموزش مالیات برای شما ضروری است.
  • اگر مدیر یک شرکت کوچک یا فروشگاه هستید و در ابتدای کار توان پرداخت حقوق به حسابدار و مشاور برای سازمان خود ندارید، آموزش مالیات برای شما واجب است.
  • اگر مدیر یک سازمان بزرگ هستید و می‌خواهید از کارهای کارمندان خود سر در بیاورید و همینطور تکالیف یک فعال اقتصادی را بدانید، آموزش مالیات برای شماست.
  • آموزش مالیات برای شمایی که شرکت، سازمان یا حتی فروشگاه ندارید ولی حساب بانکی‌ای دارید که به علت معامله‌های واسطه‌ای و دلالی فعال است هم واجب است.
  • اگر شما حسابدار هستید و لازم می‌بینید که اطلاعات خود را به‌روز کنید، دوره‌ی آموزش مالیات برای شما مناسب است.
  • اگر شما یک مدیر مالی هستید و انتظار مجموعه‌ای که در آن کار می‌کنید از شما این است که امور مالیاتی شرکت را پیگیری کنید، آموزش مالیات برای شما یک «باید» است.

در کل، اگر شما درآمدی دارید که باید در فصل اظهارنامه‌های مالیاتی گزارش آن را به سازمان امور مالیاتی بدهید، قبل از هر چیز سعی کنید دوره صفر تا صد مالیات را بگذرانید.

اظهارنامه مالیاتی

یک دوره‌ی جامع مالیاتی باید شامل چه بخش‌هایی باشد؟

بهترین دوره‌ای که آموزش کامل مالیات را داشته باشد، شامل بخش‌های زیر است. این بخش‌ها را از سایت آموزش مالیات پرشین حساب که در این زمینه بسیار عالی عمل کرده است برداشته‌ایم:

  • شناسایی و آموزش چیدمان اداره‌های مالیاتی و ارتباط زمینۀ کاری شما با شخص مربوط در آن اداره
  • آشنایی با نحوۀ تشکیل پروندۀ عادی و الکترونیکی و زمان آن
  • آموزش مالیاتی که بر اجاره و املاک بسته می‌شود
  • آموزش مالیاتی که بر حقوق و دستمزد بسته می‌شود
  • آشنایی با نحوۀ دسته‌بندی زمینۀ شغلی شما از دیدگاه اداره‌های مالیاتی
  • آشنایی با نحوۀ ثبت و تکمیل اظهارنامه‌های مالیاتی
  • آموزش نحوۀ ثبت و تکمیل اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده
  • آشنایی با نحوۀ ثبت و ارسال گزارش‌های مربوط به خرید و فروش در سامانه ادارۀ امور مالیاتی
  • آشنایی با نحوۀ محاسبه و تشخیص مالیات با مامور‌های مالیاتی
  • آشنایی با نحوۀ اعتراض به محاسبه‌هایی که از مالیات شما انجام شده و حضور در هیئت حل اختلاف مالیاتی

همۀ این‌ها بخش‌هایی است که شما به‌عنوان صاحب یک کسب و کار، یا کسی که به هر نحوی اظهارنامه مالیاتی پر می‌کند، باید از آن‌ها آگاه باشید.

شاید این بخش‌ها برای شما زیاد و پیچیده به‌نظر بیاید؛ اما اصلاً اینطور نیست. اگر سایت آموزش مالیات مناسبی را برای آموزش مالیات عملکرد و آموزش حسابداری مالیاتی انتخاب کنید، می‌توانید در چند قدم ساده، به درک درستی از مالیات برسید.

در ابتدا فقط باید اصطلاح‌های تخصصی مربوط به حوزۀ مالیات را یاد بگیرید. یادگیری این اصطلاح‌ها هم زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. بعد از آن نوبت به‌کارگیری فرصت‌های قانونی می‌رسد. می‌دانید یعنی چه؟ یعنی دیگر نیازی به فرار مالیاتی نیست. می‌توانید با آگاهی از قانون و استفاده از آن برای خودتان یک فرصت ایجاد کنید.

قدم بعدی شما این است که یاد بگیرید چطور نگران خودتان باشید! نگران این‌که هیچ‌وقت دچار جرم پولشویی نشوید. باید یاد بگیرید با انجام چه کارهایی می‌توانید این مسائل را بدون درگیر شدن با پولشویی به اتمام برسانید. همۀ این موارد می‌تواند در یک دوره‌ی آموزش جامع مالیات اتفاق بیفتد.

بعد از ماجرای عدم درگیری با پولشویی هم نوبت به روش‌هایی می‌رسد که با کمک دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌ها می‌توانید مالیات خودتان را کاهش دهید.

در حقیقت می‌توان گفت که آموزش مالیات، یک سرمایه‌گذاری است! چون با کمک آن دیگر سر و کارتان با خیلی از موارد هزینه‌بر کم‌تر می‌شود. و البته شاید خودتان هم مشاور مالیاتی بشوید و بتوانید از آن کسب درآمد داشته باشید. برای رسیدن به این آموزش، پیشنهاد ما استفاده از دوره صفر تا صد مالیات پرشین حساب است که هم به صورت حضوری و هم به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز