قیمت ورق استیل نگیر و بگیر

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۳:۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۰۴۱۴۸۰
قیمت ورق استیل نگیر و بگیر
در یکی از رایج‌ترین دسته بندی ها، ورق استیل به دو دسته ورق استیل بگیر و ورق استیل نگیر تقسیم می‌شود که در این متن قصد داریم با معرفی این دو نوع دسته بندی و بیان تفاوت‌های آنها، رایج‌ترین ورق‌های استیل بگیر را به همراه کاربرد هر یک مرور نماییم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، تعداد بیشماری از انواع ورق استیل در جهان وجود دارد که هر کدام با فرمول شیمیایی خاص و خواص و مشخصات مربوط به خود تهیه و تولید می‌شوند، به طوری که همین مشخصه ها در تعیین قیمت ورق استیل نقش عمده و اساسی دارد. این ورق‌ها بسته به نوع خواصی که دارند کاربردهای مختلفی نیز در صنعت داشته که صنعت کاران با شناخت این مشخصات بهترین آن‌ها را برای استفاده بر می‌گزینند. دسته بندی‌های مختلفی نیز برای انواع ورق استیل تعریف شده است که هر کدام از این دسته بندی‌ها بسته به نوع کارکرد و عملکردی که آن‌ها از خود نشان می‌دهند، درج شده است.

در یکی از رایج‌ترین دسته بندی ها، ورق استیل به دو دسته ورق استیل بگیر و ورق استیل نگیر تقسیم می‌شود که در این متن قصد داریم با معرفی این دو نوع دسته بندی و بیان تفاوت‌های آنها، رایج‌ترین ورق‌های استیل بگیر را به همراه کاربرد هر یک مرور نماییم. قیمت ورق استیل نگیر و قیمت ورق استیل بگیر با توجه به ضخامت، سطوح نهایی و ترکیب شیمیایی با یکدیگر متفاوت می باشد.

ورق استیل چیست؟

مقاطع فلزی با فرمولاسیون بسیار خاص و ویژه‌ای در قطعات مختلف ساخته می‌شود که به آن‌ها ورق استیل یا فولاد زنگ نزن می‌گویند. تفاوت‌های اصلی در ساختار و مشخصات، قابلیت‌ها و قیمت ورق استیل می باشد، میزان هر آلیاژ به کار رفته برای تولید ورق استیل برای استحکام کششی، نقطه ذوب، مقاومت در برابر اکسیداسیون و مقاومت در برابر خوردگی خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتخاب نمونه مناسب برای هر صنعتی بسته به ویژگی‌های مورد نیاز آن صنعت است.

قیمت ورق استیل بگیر و نگیر و تفاوت‌های آن‌ها

هزاران آلیاژ مختلف برای تولید ورق استیل مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما همه آن‌ها در یک دسته بندی به دو نوع ورق استیل بگیر و ورق استیل نگیر تقسیم بندی می‌شوند. البته دسته بندی‌ها و موارد مختلف دیگری از آن ها نیز در بازار موجود است که به نسبت دو دسته ورق استیل بگیر و نگیر کمتر کاربرد داشته و این دو نوع پرکاربردترین انواع ورق استیل در صنایع مختلف هستند.

تفاوت قیمت ورق استیل بگیر و نگیر را درصد یک ماده به کار رفته در آن‌ها تعیین می‌نماید. ورق استیل نگیر در فرمولاسیون خود دارای کروم بسیار بالایی بوده و در عوض ورق استیل بگیر این ماده را کمتر در ساختار خود داراست. بگیر و نگیر بودن این دو نوع استیل نیز به دلیل خاصیت مغناطیسی آن‌ها تعریف می‌شود. ورق استیل بگیر خاصیت مغناطیسی داشته و توسط آهنربا جذب می‌شود اما نوع نگیر توسط آهنربا جذب نشده و خاصیت مغناطیسی ندارد.

انواع ورق استیل بگیر و نگیر

ورق استیل بگیر و نگیر هر کدام انواع مختلفی داشته که هر کدام از انواع آن‌ها با مشخصاتی که دارند، کاربردهای مختلفی نیز دارند.

ورق استیل نگیر در 6 گروه تقسیم بندی می‌شود که عبارتند از:

1-ورق استیل 304 و 304L

2-ورق استیل 316 و 316L

3-ورق استیل 321

4-ورق استیل 309S

5-ورق استیل 310S

6-ورق استیل 4841

قیمت ورق استیل در این دسته با توجه به ترکیبات شیمیایی موجود در ساختار مانند کروم و به خصوص نیکل تفاوت عمده با قیمت ورق استیل بگیر دارد.

انواع ورق استیل بگیر:

1-ورق استیل 430

2-ورق استیل 410

3-ورق استیل 420

قیمت ورق استیل نگیر مانند سایر انواع ورق‌های استیل دیگر با فاکتور وزن انجام شده و معامله می‌شوند. البته انواع مختلف این ورق با توجه به خصوصیاتی که دارند، قیمت‌های مختلفی را نیز داراست. البته یکی دیگر از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت ورق استیل نگیر ضخامت آن‌ها است. علاوه بر انتخاب نوع ورق استیل نگیر برای کار و تجارت خود باید ضخامت مناسب آن را نیز محاسبه نمایید. دومین عامل تأثیر گذار در قیمت این ورق هم آلیاژهای به کار رفته در تولید آن است. آلیاژها ساختار و مقاومت‌های مختلفی را به انواع ورق استیل نگیر می‌بخشند که شما برای استفاده مقرون به صرفه می‌بایست مورد مناسبی را برای استفاده خود را انتخاب کنید.

دسته بندی انواع ورق استیل بر اساس سطح و نحوه پرداخت نهایی:

عملیات پرداخت سطح ورق استیل می تواند در کارخانه و بوسیله غلطک ها و سمباده های مکانیکی انجام شود. ابتدا ورق استیل در اندازه و ضخامت مشخص تولید شده و طی عملیات حرارت دهی خواص و ویژگی های مورد نظر ایجاد می شود. انواع نامگذاری برای پرداخت های مختلف به شرح زیر است:

(No. 0)  نورد گرم، همرا ه با عملیات حراراتی، ضخیم

(No. 1)  نورد گرم، همراه با عملیات حرارتی، ایجاد لایه محافظ

(No. 2D)  نورد سرد، همراه با عملیات حرارتی، ایجاد لایه محافظ و شستشوی شیمیایی

(No. 2B)  نورد سرد، همراه با عملیات حرارتی، ایجاد لایه محافظ و شستشوی شیمیایی و عبور از غلطک های کاملاً صیقلی

(No. 2BA)  نورد سرد، همراه با عملیات حرارتی، ایجاد لایه محافظ و شستشوی شیمیایی و عبور از غلطک های کاملاً صیقلی، عملیات حرارتی روشن در شرایط اتمسفریک بدون اکسیژن

(No. 3)  پرداخت مکانیکی زبر

(No. 4)   سطح برس خورده

(No. 5)  پرداخت نرم

(No. 6)  سطح مات (سطح برس خورده با برس نرم تر از شماره 4)

(No. 7)  سطح براق

(No. 8)  سطح بسیار براق (آینه ای)

(No. 9)  سطح سنگ خورده و پرداخت شده

(No. 10)  پرداخت الکتروشیمیایی

مجموعه گروه فلز، با همکاری جمعی از کارشناسان و متخصصان و با همراهی تیم مدیریتی مجرب در زمینه واردات و عرضه انواع ورق استیل در ضخامت، ابعاد، سطوح و اشکال مختلف در حال فعالیت بوده و آماده خدمت رسانی به انواع صنایع می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز