بهشتی زمینی در شمال ایران

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۰۹:۳۳:۲۶
کد خبر: ۱۰۴۸۰۳۴
بهشتی زمینی در شمال ایران
در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی ها و جاذبه های گردشگری سه شهر شگفت انگیز چون: نور، نوشهر و رامسر آشنا کنیم، پس همراه ما باشید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، همه ی ما برای داشتن اوقاتی خوش و به دور از روزمرگی های زندگی به دنبال مقاصد گردشگری زیبا و با امکانات کافی برای سفر هستیم. یکی از پر طرفدار ترین شهرهای ایران، مازندران به شمار می رود. بهشتی زمینی در شمال ایران که با وجود جنگل و دریا، در بین گردشگران بسیار محبوب است. در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی ها و جاذبه های گردشگری سه شهر شگفت انگیز چون: نور، نوشهر و رامسر آشنا کنیم، پس همراه ما باشید.

نور

نور واقع در بخش غربی استان مازندران و یکی از شهرهای توریستی در این استان به شمار می  رود. این شهر خوش آب و هوا، همانند دیگر شهرهای شمالی دارا جنگل های سر سبز و پوشیده از درختان، در کنار دریای خزر است. جاذبه های دیدنی و تفریحی بسیاری در نور قرار دارد که می تواند نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. برای بازدید ازمناطق دیدنی نور و لذتی از یک سفر خاص می توانید با اجاره ویلا در نور چند شبی را به خوشی سپری کنید.

پارک جنگلی کشپل

پارک کشپل جزء بهترین و محبوب ترین تفرجگاه های شهر نور به حساب می آید، چرا که مسیری خوش آب و هوا، درختان بلوط، افرا، توسکا و ممرز داشته و رودی هم از وسط جنگل عبور می کند. جالب است بدانید به لطف وجود سنگ آهن، در گذشته از این منطقه برای ساخت ساچمه استفاده می شده و همچنان بقایایی از آن ها باقی مانده است. در این پارک جنگلی امکاناتی چون آلاچیق، رستوران، بوفه،کافه و سرویس بهداشتی وجود دارد که می توانید چند ساعتی را به گردش و تفریح در پارک جنگلی کشپل بپردازید. برای اجاره ویلا جنگلی نور نیز بهتر است از چند روز قبل از وب سایت تخصصی لوکس ویلا، گزینه مورد نظر خود را انتخاب و رزرو نمایید.

آبشار آب پری

در 16 کیلومتری شهر رویان و نزدیکی شهر نور، منطقه ‌ای خوش آب و هوا به نام آب پری قرار دارد که آبشاری هم به همین نام دارد. این منطقه که در همسایگی یوش و کجور و میان راه رویان به گندرود قرار گرفته، مناظری سر سبز، بکر و دست نخورده دارد که می توند چشمان هر بیننده ای ر تا دقایقی به خود خیره کند. جالب است بدانید آبشار آب پری، شباهت زیادی به آبشار ندارد. بر اثر رانش و لغزش زمین سنگ ها ترک برداشته و آب کمی از بین آن ها سرازیر شده است و باعث ایجاد چشم انداز فوق العاده ای گردیده. برای اقامت در نزدیکی این جاذبه های گردشگری و طبیعی فوق العاده به شما پیشنهاد می کنیم با اجاره ویلا ساحلی در نور، لذت سفر خود را دو چندان کنید و تجربه ای بی نظیر داشته باشید.

نوشهر

نوشهر از محبوب ترین شهرهای شمالی نزدیک به چالوس است که سالانه میزبان هزاران گردشگر می باشد. این شهر سر سبز و خوش آب و هوا با داشتن جاذبه های گردشگری فوق العاده اش توانسته جایگاه ویژه ای در دل مردم بدست آورد. برای آشنایی بیشتر با ویژگی ها و جاذبه های دیدنی اش می توانید با رزرو ویلا در نوشهر اقامتگاهی بی نظیری داشته باشید.

دریاچه ارواح

دریاچه ‌ای پر از رمز و راز به نام دریاچه ارواح  در ۵ کیلومتری شمال روستای چلندر و 12 کیلومتری نوشهر قرار دارد. تمامی افسانه‌های نقل شده از این محل، حاکی از وجود ارواحی سرگردان در آویدر است. بنا به گفته ‌ی افراد بومی در این منطقه، در روزگاران دور تعدادی از اهالی روستا در این دریاچه غرق شده‌اند و از آن پس صدای آن‌ها از لا به لای درختان شنیده می‌شود. جدایی از این افسانه‌ها، دریاچه در میان جنگلی انبوه از درختان تنومند و قدیمی قرار گرفته است. طول دریاچه در حدود ۷۰۰ متر و عرض آن ۳۰۰ متر است. در درون دریاچه درخت های خشک شده به گونه ای قرار گرفته اند که باعث ایجاد چشم اندازهای جالب و خاصی شده است.

پارک جنگلی سیسنگان

این پارک که در ابتدا با هدف حفاظت از گونه‌های نادر شمشاد و سایر گونه‌های گیاهی و جانوری تاسیس شد؛ اما به تدریج امکانات و جاذبه‌های دیگری به آن اضافه شد و سی سنگان را به یکی از مشهورترین پارک‌های جنگلی و ساحلی مازندران تبدیل کرد. البته سی سنگان هنوز تنها ذخیره گاه بزرگ شمشاد در ایران و خاورمیانه به شمار می‌رود. البته جاذبه های گردشگری این منطقه تنها به این دو مورد ختم نمی شود بلکه برای گشت و گزار و بازدید از تمامی آن ها نیازمند اجاره ویلا نوشهر هستید تا در کنار اقامتی با کیفیت، چند روزی را در این شهر به خوشی و تفریح سپری کنید.

رامسر

رامسر از شهرهای توریستی و محبوب در بین گردشگران می باشد که سالانه میزبان هزاران مسافر است. شهر سر سبز و زیبای رامسر در استان مازندران قرار دارد که در زمان های گذشته نام آن سخت سر بوده است. تمامی جاذبه های شگفت انگیز طبیعی مانند: کوه، دریا و جنگل در این شهر وجود دارد که با خوش آب و هوا بودنش بسیار پر طرفدار است. شما عزیزان با اجاره ویلا رامسر می توانید لحظاتی به یادماندنی را برای خود و همسفرانتان رقم بزنید.

تله کابین رامسر

مجموعه ی تفریحی و گردشگری تله کابین رامسر در سال 1383 به طور رسمی برای استفاده ی عموم افتتاح شد. حال مسافران علاوه بر استفاده از جنگل های سر سبز، تفریحات آبی و چشمه های آب گرم معدنی می توانند چند ساعتی را در این مجموعه به گردش و تفریح بپردازند و لذت ببرند. تله کابین رامسر بعد از نمک آبرود از بهترین و بزرگ ترین مجموعه های گردشگری در استان مازندران و شهرهای شمالی ایران به شمار می رود که توانسته در جذب توریست نیز موفق باشد.

با سوار شدن در این تله کابین می توانید شاهد وصل شدن کوه های سر سبز به دریا باشید. هر چه به سمت بالا تر حرکت می کنید، ارتفاع شما از زمین بیشتر می شود و به طور کامل شهر زیبای رامسر و قسمتی از چابکسر را مشاهده می کنید. تله کابین رامسر در ارتفاع 700 متری، مسیری به طول 2000 متر را در عرض 12 دقیقه طی می کند. سرعت آن 3 متر بر ثانیه است، تعداد کابین ها 40 عدد است که ظرفیت هر کدام 4 نفر می باشد. لازم به ذکر است که فروش بلیط نیز از 8 صبح تا 8 عصر می باشد اما در روزهای تعطیل، مناسبت ها و تعطیلات آخر هفته به علت ازدیاد گردشگران، ممکن است زودتر از 8 شب بلیط ها تمام شود. از این رو اگر در ایام خاص به این منطقه می روید بهتر است تا قبل از 5 عصر بلیط خود را تهیه نمایید.

تله کابین رامسر تنها دارای یک ایستگاه به نام ایستگاه بام می باشد که برای پیاده روی و لذت بردن از مناظر و چشم اندازهای فوق العاده زیبای این منطقه مناسب است. تعدادی رستوران، کافه، بوفه، سرویس بهداشتی و غرفه هایی برای ارائه ی صنایع دستی و سوغاتی شمال در آن وجود دارد.

اقامتگاه های بسیاری در نزدیکی این مجموعه برای استفاده مسافرین در نظر گرفته شده که با رزرو ویلا رامسر از چند روز قبل در وب سایت لوکس ویلا می توانید با خیالی آسوده به این شهر زیبا سفر کنید.

نظر شما