عایق الاستومری، نسل جدید عایق‌های حرارتی

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۰:۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۰۵۵۹۴۰
عایق الاستومری، نسل جدید عایق‌های حرارتی
عدم استفاده از محصولاتی مانند عایق الاستومری و چسب عایق باعث میشود درصد زیادی از انرژی مورد نیاز ما هدر برود و بازده کلی سیستم موردنظر کاهش پیدا کند. به همین دلیل است این روزها برای کاربردهای مختلف، انواع متفاوت عایق حرارتی وارد بازار شده است و با استفاده از آنها می‌توانید به راحتی از اتلاف انرژی گرمایشی و یا انتقال حرارت در بخش‌های مختلف یک سیستم جلوگیری کنید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این روزها در موارد زیادی نیاز به محصولاتی پیدا می‌کنیم که بتوانند عایق حرارتی مناسب باشند. به عنوان مثال در سیستم‌های خورشیدی و چیلرها، بخش‌های مختلف سیستم‌های تهویه هوا، تجهیزات صنایع دریایی، صنایع نفت و پتروشیمی، صنایع دارویی، سیستم‌های لوله کشی آب گرم و سرد، کانال‌های انتقال هوا و… استفاده از عایق‌های حرارتی امری بسیار ضروری است. عدم استفاده از محصولاتی مانند عایق الاستومری و چسب عایق باعث میشود درصد زیادی از انرژی مورد نیاز ما هدر برود و بازده کلی سیستم موردنظر کاهش پیدا کند. به همین دلیل است این روزها برای کاربردهای مختلف، انواع متفاوت عایق حرارتی وارد بازار شده است و با استفاده از آنها می‌توانید به راحتی از اتلاف انرژی گرمایشی و یا انتقال حرارت در بخش‌های مختلف یک سیستم جلوگیری کنید.

خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که عایق‌های حرارتی بتوانند نیازهای گسترده‌ای را پوشش دهند، تنوع بالای این محصولات اجازه می‌دهد تا در شرایط کاری مختلف بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

بهترین محصول در دسته بندی عایق‌های حرارتی، عایق‌های الاستومری هستند که به راحتی می‌توان از آنها در بخش‌های صنعتی و غیر صنعتی استفاده کرد. استفاده از این محصولات باعث می‌شود مصرف انرژی تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند. همچنین به عوامل خارجی مانند رطوبت و بخار آب اجازه نمی‌دهد که به بخش زیرین عایق نفوذ کرده و باعث آسیب دیدن قسمت‌های اصلی سیستم شود. شرکت عایق الاستومری K-flex به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان این محصولات است.

انواع عایق الاستومری

عایق الاستومری رسانایی حرارتی بسیار پایینی دارد و همین نقطه قوت این محصولات است که باعث کاربرد گسترده‌ آن در پروژه‌های مختلف شده است. سازگار بودن این عایق‌ها با تمامی استانداردها و تاییدیه‌های مورد نیاز باعث شده است که به‌راحتی از آنها در پروژه‌های نفتی، گازی، آزمایشگاهی و… استفاده کنند. یکی از مزایای این محصولات نسبت به سایر محصولات مشابه، استفاده از روکش آلومینیومی برای آنهاست که منجر به عملکرد بسیار بهتر آن می‌شود.. وزن این عایق‌ها معمولاً پایین است اما از آن‌جایی که حجم بالایی دارند، هزینه مربوط به حمل و نقل آنها بالا است و به همین دلیل در کشورهایی که وارد کننده این محصول هستند، قیمت عایق الاستومری بیشتر از حد معمول است.

 انواع عایق الاستومری k-flex در شرایط مختلفی قابل استفاده هستند که عبارتند از:

عایق الاستومری لوله‌ای

 این عایق‌ها دارای مقاومت در برابر خوردگی، عمر مفید بالا، درصد صرفه جویی مناسب انرژی و ضریب هدایت حرارت پایین هستند. عایق‌های الاستومری موجود در بازار ما معمولاً دارای ضخامت‌های یکسانی هستند و در صورتی که شما نیاز به عایق الاستومری لوله‌های با ضخامت متفاوتی داشته باشید، باید به سراغ محصولات شرکت k-flex بروید. از این نوع عایق در شرایط مختلفی مانند عایق کاری سیستم تهویه، لوله کشی ساختمانی و لوله کشی مخازن و… استفاده می‌شود. این عایق‌ها معمولاً دارای طول ۲ متر و ضخامت بین ۹ تا ۲۵ میلیمتر می‌باشد. همچنین شما می‌توانید از محصولات برای پوشاندن لوله هایی با قطر بین ۶ تا ۱۱۴ میلیمتر استفاده کنید.

عایق الاستومری

 از این عایق‌ها برای لوله‌های به کار رفته در سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی استفاده می‌شود. به کارگیری آنها در لوله‌های آب که امکان یخ زدگی آنها وجود دارد، از یخ زدن آب در لوله و آسیب دیدن سیستم جلوگیری می‌کند. در سیستم‌های گرمایشی این عایق‌های الاستومری هستند  که از کاهش دما جلوگیری می‌کنند و به این صورت عملکرد سیستم حفظ می‌شود. در ضمن به کارگیری این عایق‌ها برای لوله‌های فلزی باعث می‌شود شرایط جوی و رطوبت فضای بیرونی روی آنها تاثیر کمتری بگذارد و به این صورت روند زنگ زدگی و فرسایش تا حد زیادی کند شود.

عایق الاستومری رولی
       اگر نیاز به مشاوره برای عایق الاستومری دارید با پترو ایلیا همراه باشید تا به صورت تخصصی  عایق الاستومری لوله‌ای را برای شما شرح دهیم.

 این عایق‌ها دارای ساختار سلول بسته هستند که به آنها اجازه می‌دهد در شرایط مختلف به عنوان عایق حرارتی مورد استفاده قرار گیرند. در سال‌های اخیر این محصولات توانسته‌اند جای عایق‌های قدیمی مانند پشم شیشه یا پشم سنگ را بگیرند. چرا که تنوع بیشتری در ضخامت خود دارند و از سوی دیگر نصب آنها در فضای داخلی و خارجی آسان‌تر از پشم شیشه می‌باشد. این عایق‌ها دارای یک روکش محکم هستند که باعث می‌شود وقتی سطح عایق با جسم تیزی برخورد می‌کند و یا در شرایط سختی قرار می‌گیرد، در برابر پاره شدن مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

در زمان نصب، عایق‌های رولی الاستومری قطعاً گزینه‌های بهتری نسبت به پشم شیشه هستند، چرا که انعطاف پذیری بالایی دارند. انواع مختلف این عایق‌ها عبارتند از:

  • عایق الاستومری رولی با روکش پروتکت بلک
  •  عایق رولی پشت چسب دار با روکش آلومینیوم
  •  عایق رولی دارای روکش آلومینیوم
  •  عایق رولی ساده پشت چسب دار
  •  عایق رولی ساده

عایق الاستومری

یکی از مزایای بسیار مهم این عایق‌ها نسبت به محصولات مشابه مانند پشم شیشه،حساسیت‌زا نبودن آنهاست. چرا که وقتی شما قصد نصب پشم شیشه را دارید، ریز ذرات این محصولات ممکن است وارد سیستم تنفسی و یا چشم شما شوند که باعث ایجاد بیماری‌های مختلفی خواهد شد. از طرفی برخورد پشم شیشه به پوست شما باعث خارش بیش از حد میشود و قطعاً ناخوشایند است. خوشبختانه این مشکل در عایق‌های الاستومری رولی حل شده و شما یا افرادی که قصد نصب این عایق‌ها را دارند، در زمان نصب این عایق‌ها هیچ مشکلی نخواهند داشت

دسته بندی عایق‌های الاستومری که ذکر کردیم، به صورت کلی انواع محصولات را مورد بررسی قرار می‌دهد.  در صورتی که شما قصد خرید و استفاده از این محصولات را دارید بهتر است با افراد یا شرکت‌های فعال در این زمینه مشورت کنید تا با سایر انواع این محصولات آشنا شوید و خریدی متناسب با کربردتان داشته باشید.

یکی دیگر از محصولاتی که در کنار عایق‌های الاستومری کاربرد فراوانی دارد، چسب عایق است. معمولاً در بازار دو نوع چسب عایق برای مصارف مربوط به عایق بندی حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع اول چسب‌ها برای چسباندن عایق‌های الاستومری رولی یا لوله ای به کار می‌رود و تا حد زیادی بخش‌های زیر این عایق‌ها را آب‌بندی می‌کند تا عوامل خارجی مانند گرد و غبار، رطوبت و بخار آب نتوانند به عایق و لوله یا سطح مورد نظر شما آسیب برساند. نمونه دیگری از چسب‌های مخصوص عایق کاری حرارتی وجود دارند که بهترین آنها توسط شرکت k-flex تولید و به بازار عرضه می‌شود. این نمونه چسب عایق الاستومری در شرایطی که حرارت بسیار زیادی وجود دارد، پایداری خود را حفظ می‌کند و در عایق کاری اتصالات، منابع، مخازن، کانال‌های هوا و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت پترو ایلیا انرژی به آدرس www.petroilia.com

مراجعه کنید یا با شماره تماس های ۵۰۲۸ ۸۶۸ ۹۱۲ ۹۸+ ،  ۹۶ ۳۷ ۵۶ ۳۲ ۲۶ ۹۸+ تماس حاصل کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز