راهنمای خرید دوربین مداربسته

۱۳۹۹/۰۶/۳۱ - ۰۹:۵۷:۳۶
کد خبر: ۱۰۶۱۶۱۸
راهنمای خرید دوربین مداربسته
اگر قصد خرید دوربین مداربسته را دارید باید بدانید که امروزه انواع مختلفی از دوربین ها در بازار موجود می باشند که هر کدام از آنها نیز دارای ویژگی های منحصر به فردی است که می توانند در یک محیط به افراد کمک کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اگر قصد خرید دوربین مداربسته را دارید باید بدانید که امروزه انواع مختلفی از دوربین ها در بازار موجود می باشند که هر کدام از آنها نیز دارای ویژگی های منحصر به فردی است که می توانند در یک محیط به افراد کمک کنند. هنگام خرید یک دوربین مداربسته باید به  انتخاب دوربین های مناسب ، ضبط کننده ، کابل ها ، قیمت متناسب با بودجه و مواردی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت توجه شود.

سعی کنید از فناوری ها و دوربین های جدید استفاده نمایید

برای نصب دوربین مدار بسته فناوری جدید HD یا IP در نظر گرفته و خریداری نمایید و  از فناوری آنالوگ مانند 700TVL و 960H خودداری کنید چرا که بعد از مدتی کیفیت این دوربین ها کاهش پیدا می کند البته نسبت به دوربین های جدید این دوربین ها بسیار کیفیت پایینی دارند و بعد از مدنی قطعا شما ترجیح خواهید داد دوربین ها را به دوربین های جدید تعویض نمایید که این خود می تواند باعث هدر رفتن بودجه شما شود

دوربین مداربسته برند خریداری کنید

دوربین های مداربسته در دو نوع نونیم و برند در بازار موجود می باشد دوربین های نونیم معمولا قیمت پایین تری نسبت به دوربین های برند دارند می تواند گفت  دوربین های نونیم حداقل دو برابر قیمتشان از  دوربین های برند پایین تر می باشد . دوربین مداربسته برند که معمولا در ایران بیشتر از نوع هایک ویژن و داهوا می باشند دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد و می توانند تا چندین سال برای شما بدون افت کیفیت کار کنند این دوربین های اغلب دارای مدت گارانتی بیشتری نسبت به دوربین های نونیم هستند.

لازم است بدانید دوربین های نونیم یا دوربین های بدون نام که بسیار بیشتر از دوربین های برند استفاده می شوند نیز ممکن است از قطعاتی که دوربین های برند دارند استفاده کنند به عبارت دیگر بعضی از قطعات دوربین های مداربسته بدون نام از قطعات تولید شده توسط شرکت های برند می باشند.

گول سیستم های ارزان قیمت را نخورید

در خرید فن آوری قدیمی یا سیستمی که صرفاً  توسط فروشنده های به پکیج های ارزان قیمت فروخته می شود  توجه نکنید و از خرید آنها صرف نظر کنید  چرا که آنها ممکن است دارای تکنولوژی ساخت بسیار پایینی باشند و بعد از مدتی دچار افت کیفیت شوند یا به طور کلی از کار بیوفتند سعی کنید دوربین های با کیفیت بالا با وضوح تصویری مانند 1080P ، 2MP ، 4MP ، 5MP و بالاتر را را خریداری نمایید هرچند قیمت آنها بالا می باشد اما دارای کیفیت بالایی هستند.

  • چه انتظاری از دوربین مداربسته دارید؟
  • می خواهید دوربین را در داخل یا خارج از خانه نصب نمایید ؟
  • آیا به قابلیت دید در شب نیاز دارید ؟
  • فاصله مورد نظر برای تصویر برداری چه میزان می باشد ؟
  • آیا دوربین مداربسته شما نیاز به زوم بالایی دارد؟
  • آیا گرد و غبار و بارش باران و برف روی دوربین وجود دارد ؟
  • حتما سوالات بالا را قبل از خرید پاسخ دهید  و از فروشنده براساس پاسخ های خود بخواهید دوربین مناسب را در اختیار شما قرار دهد.

لنز و سنسور دوربین مداربسته را در نظر بگیرد

منطقه ای را که هر دوربین باید آن را پوشش دهد در نظر بگیرید و سپس مناسب ترین لنز را انتخاب کنید به یاد داشته باشید برخلاف چشم انسان لنزهای دوربین به طور خودکار تنظیم نمی شوند لنز های دوربین مداربسته به دو صورت ثابت و متحرک می باشند که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند مثلا شما در لنز های متحرک می تواند زوم بالاتری داشته باشد .دوربین ها ممکن است یکسان به نظر برسند اما سنسور تصویر می تواند تفاوت های زیادی را ایجاد کنند. یک سنسور تصویر برند خوب  تصاویر را با کیفیت بالاتر و با رنگ های واقعی با واضح برتر  برای روز و شب ذخیره می کند.

حتما برگ گارانتی را دریافت کنید

یک دوربین مداربسته خوب معمولا دارای گارانتی می باشد و فروشنده نیز با توجه به اینکه محصول دارای کیفیت می باشد و می تواند تا چندین سال کار کند محصولات را گارانتی می کند . دقت داشته باشید در هنگام خرید از فروشنده دوربین  مداربسته حتما فاکتوری دریافت نمایید که حاوی گارانتی برای دوربین مداربسته باشد . معمولا دوربین های نونیم دارای یک سال گارانتی می باشد و دوربین های برند نیز دارای 24 ماه یا دوسال گارانتی هستند.

از تجهیزات مناسب برای نصب دوربین مداربسته استفاده نمایید

دوربین مداربسته از دستگاه dvr  ، کابل ، فیش ،منبع تغذیه برای دوربین ها تشکیل می شود در صورتی که هر یک از این تجهیزات دچار مشکل شود ممکن است سیستم شما دچار افت و یا قطعی شود پس دقت نمایید در هنگام خرید این تجهیزات از بهترین برند و جنس استفاده نمایید چرا که ممکن است دوربین ها دارای کیفیت بالایی باشند اما این تجهیزات از کیفیت آنها کم کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز